۱۶۰۰ کلاس درس در یزد هوشمندسازی شدند

no-thumbs

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان یزد از هوشمندسازی هزار و 600 کلاس درس در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،ابوالفضل پهلوان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه طرح مدارس هوشمند از سال ۸۴ آغاز شد و یزد در آن سال اقدام به هوشمندسازی دو مدرسه کرد، اظهار داشت: این طرح به طور رسمی از سال ۹۰ اجرایی شد که از آن زمان تاکنون در یزد بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در ۶۲۰ آموزشگاه هوشمند شدند.

وی با اشاره به اهداف هوشمندسازی مدارس عنوان کرد: ارائه اطلاعات و یادگیری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و تقویت روحیه پژوهشگری در میان دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

پهلوان عنوان کرد: در این راستا بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت نیز آموزش ضمن خدمت دیده‌اند تا با آمادگی بیشتر در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی با بیان اینکه آموزش هوشمند،‌ نیم‌نگاهی نیز به ابزارهای همراه نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و … نیز دارد، بیان داشت: کودکان امروز با این ابزارها خو گرفته و با آن مأنوس شده‌اند بنابراین آموزش کلاسیک به آنها می‌تواند در استفاده بهتر و مطلوب‌تر از این ابزارها مطلوب باشد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه نگرانی‌هایی نیز در زمینه استفاده کودکان و نوجوانان از این ابزارها وجود دارد، عنوان کرد: از آنجایی که محتوای بومی تولید نشده، نگرانی از اینکه دارندگان این تکنولوژی به سراغ محتواهای غیراسلامی و مغایر با فرهنگ ما بروند، وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس طرح تبلت دانش‌آموزی در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان یزد قرار گرفت و منابع مالی نیز برای این طرح در نظر گرفته شد که برخی از این اعتبار قرار بود از اولیا دانش‌آموزان، بخشی از خیران، بخشی از اعتبارات دولتی و بخشی نیز از طریق تسهیلات دولتی تامین شود.

پهلوان خاطر نشان کرد: کلیات طرح تصویب شده اما قرار است جزئیات آن در جلسات شورای آموزش و پرورش مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش یزد به دنبال توسعه سخت‌افزار در مدارس نیست، اظهار داشت: توجه ویژه ما به حوزه نرم‌افزاری و تولید محتوای آموزشی است.

احمد شیرزاد با بیان اینکه در زمینه تولید محتوا، معلمان نقش یک مرجع را دارند، بیان کرد: علاوه بر معلمان نقش داوطلبانه و آگاهانه دانش‌آموزان همچنین نقش خانواده‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: در شرایطی که منابع دولت محدود است، توجه به نقش دانش‌آموزان و خانواده و آگاه‌سازی آنها در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های روز، ورود به فضای مجازی و ارتباطات الکترونیک می‌تواند راهگشا باشد.

شیرزاد همچنین بر لزوم ارتقا جایگاه مدیران مدارس در این زمینه تاکید کرد و افزود: اگر مدیر ارتقا یافته و توانمند شود، می‌تواند از حمایت انجن اولیا و مربیان و شورای معلمان و شورای دانش‌آموزی بهره‌مند شود و این حمایت و مشارکت می‌تواند در روند اجرای طرح‌های آموزش و پرورش اثرگذار باشد.

به گزارش فارس، جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد امروز با دستور جلسه هوشمندسازی مدارس استان برگزار شد که در این جلسه معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش نیز حضور داشت.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..