تداوم روند کاهشی تولید عسل در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: کمبود بارندگی، پوشش گیاهی کم و همچنین تشدید سرما در فصل زمستان، بر میزان تولید عسل استان تاثیر گذاشته و آن را کاهش داده است.


 "نادر سلیم" با اشاره به تولید ۱۹۰ تنی عسل در استان طی سال جاری، گفت: میزان تولید عسل استان در سال گذشته ۲۱۰ تن بوده و این در حالی است که میزان تولید عسل استان در سال‌های قبل نیز به مراتب بیش از این بوده است.

وی عمده شهرستان‌های تولیدکنندگان عسل استان را شهرستان‌های تفت، مهریز، میبد و اشکذر نام برد و تصریح کرد: شهرستان تفت با توجه به پوشش گیاهی مناسب، بیشترین میزان تولید عسل استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته‌ی معاون جهادکشاورزی استان، عمده تولید عسل در مناطق بنادکوه و شیرکوه این شهرستان صورت می‌گیرد به نحوی که تا پایان اذرماه امسال تولید ۱۱۸ تن عسل برای این شهرستان رقم خورده است.

وی افزود: قطعاً افزایش بارندگی بر میزان تولید عسل تاثیر مطلوبی به جای خواهد گذاشت چرا که اصلی‌ترین دلیل کاهش تولید عسل در استان کاهش بارندگی و فقر پوشش گیاهی است.

این مسئول درباره تعداد کلنی‌های موجود در استان نیز گفت: ۴۷ ‌هزار و ۶۰۰ کلنی در استان وجود دارد و ۶۵۰ زنبوردار به پرورش زنبور عسل مشغول هستند.

وی ادامه داد: کلنی‌ها در شرایط آب و هوایی مناسب تا ۱۵کیلوگرم عسل تولید می‌کنند ولی این میزان در استان یزد به ازای هر کلنی تنها حدود ۴ کیلوگرم و بسیار کم است.

سلیم در پایان درباره شرکت‌ها و فروشگاه‌های موجود در استان هم اعلام کرد: هم‌اکنون دو شرکت تعاونی و چهار فروشگاه در حوزه تولید و فروش عسل در استان فعال هستند.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..