۷/۲ میلیاردبه میراث فرهنگی ابرکوه اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار ابرکوه گفت: دولت دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای حوزه گردشگری ، صنایع دستی و احیاء و بازسازی بناهای تاریخی این شهرستان اختصاص داده است.

سید نبی رسولی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری نگاه ویژه ای دارداظهارکرد: بخاطر آثار طبیعی و باستانی شاخص، ابرکوه جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری است وبرای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است .

این مسوول بابیان اینکه درخت سرو ابرکوه نخستین درختی است که درجهان بابیش از۴۵۰۰سال قدمت دارد افزود: از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد برای ثبت جهانی این درخت کهنسال تلاش جدی می شود.
نمایند عالی دولت درابرکوه تصریح کرد: سال ۹۵ که سال خوش آمد گویی به استان یزد است ابرکوه ازجهت بافت قدیم و آثارتاریخی و طبیعی موقعیت و جایگاه خوبی دارد.
فرماندار ابرکوه با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و تاریخی ابرکوه ادامه داد: این شهرستان دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی است که ۱۲۳ اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
رسولی اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش ، اشتغال خوبی را فراهم آورد و باعث رشد و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به اینکه ارگ شهرسب ابرکوه بعد از بم ، ارگ دوم ایران نام گرفته است و ۱۷هزارمترمربع مساحت دارد خاطرنشان کرد: درصورتی که این قلعه بزرگ درکنار جاده ابرکوه یزد مرمت و احیاء شود در جذب توریست و گردشگر بسیار موثر است.
ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهریزد واقع است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..