نماینده یزد:

پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۱۵ ماه به تاخیر افتاده است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نسبت به تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدصالح جوکار در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: امروزه بازنشستگان بعد از ۳۰ سال خدمت در وضعیت معیشتی بدی هستند و متاسفانه تفاوت حقوق شاغلان و بازنشستگان منجر به این وضعیت شده است. این در حالی است که زندگی بازنشستگان رو به وخامت است و امید است دولت در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه ۹۵ توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر پاداش پایان خدمت فرهنگیان با ۱۵ ماه تاخیر مواجه شده که با توجه به وعده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وزیر آموزش و پرورش این مطالبات باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

 

نماینده مردم یزد همچنین با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف مالباختگان شرکت پدیده و موسسه ثامن‌الحجج افزود: اعتمادی که مردم به دستگاه‌های دولتی دارند نباید منجر به این وضعیت شود. متاسفانه این موسسات بعد از جذب منابع مردم مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کنند که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نسبت به این وضعیت پاسخگو نیستند.

 

جوکار در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: متاسفانه به بعضی رشته‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود در حالی که دیگر رشته‌های ورزشی مغفول مانده‌اند. این در حالی است که برخی هیات‌های ورزشی نیز با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند.

 

این نماینده مجلس در پایان خطاب به وزیر کار اظهار کرد: یارانه افراد مستمند قطع شده و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، همچنین با توجه به اینکه در شرایط رکود اقتصادی هستیم، فشار بر کارخانجات و اخذ مالیات موجبات تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شده است. از سوی دیگر بدهی گاز و برق واحدهای تولیدی نیز مشکلاتی را برای کارخانجات ایجاد کرده که از مسئولان مربوط درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..