٤ جشنواره شعر در یزد برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداز برگزاری٤ جشنواره شعر تا پایان سال در این استان خبر داد.

سید خلف حوتی نژاد طی نشستی در این اداره کل؛جشنواره شعر نماز،جشنواره شعر طنز،جشنواره شعر با گویش محلی و جشنواره شعر روستا را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حوزه شعر و ادبیات اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره شعر و قصه با گویش اردکانی در اردکان برگزار می گردد،افزود:به منظور پاسداشت آداب و سنن و فرهنگ اردکانی دومین جشنواره شعر و قصه گویی با گویش محلی دراردکان برگزار می شود.

به گفته وی،موضوع جشنواره شعر و قصه با گویش اردکانی آداب و رسوم و فرهنگ مردم اردکان ، معرفی اردکان ، مفاخر و رجال و…است.حوتی نژادهمچنین از برگزاری جشنواره شعر نماز و نیایش در این استان خبر دادو اظهارداشت: این جشنواره با گستره استانی امسال برگزار می‌شود.

به گفته وی، آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حال داوری است که نتایج آن به زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.وی در همین حال عنوان کرد که کتاب آثار برگزیده جشنواره شعر نماز و نیایش چاپ و منتشر می‌شود.معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره شعر با همکاری ستاد اقامه نماز و برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

حوتی نژاد در ادامه از برگزاری جشنواره استانی" شعر طنز جوان" خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان ١٤بهمن ماه برگزار می شود.

وی اظهار داشت:قالب های شعرهای ارسالی آزاد است وشاعران می توانند حداکثر٣قطعه شعر در قالب های کلاسیک (قصیده،غزل،رباعی و…)و قالب های نو (نیمایی،سپید و…)به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت : این جشنواره در شهرستان مهریز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از دستگاههای فرهنگی این شهرستان برگزار می شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود:تا پایان سال کنگره کشوری شعر روستا نیز برگزار خواهد شد.وی گفت: این کنگره در اسفندماه سال جاری با حضور شاعران برجسته کشوری به میزبانی شهرستان خاتم برپا می شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..