یزد میزبان کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یست و دومین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و هشتمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران، ششم تا هشتم بهمن ماه در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.


دکتر محمود برهانی دبیر اجرایی این کنفرانس اظهار کرد: کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با همکاری بیش از ۲۵۰ موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در محل دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود که امسال نیز در روزهای ششم تا هشتم‌ بهمن‌ ماه شاهد میزبانی دانشگاه یزد از این کنفرانس هستیم.

وی از مهمترین اهداف این کنفرانس به آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت‌های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران و آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور اشاره کرد.

برهانی با بیان این که در مهلت تعیین شده در فراخوان کنفرانس برای دریافت مقالات، حدود ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه انجمن فتونیک ایران ارسال شده است، گفت: پس از داوری مقالات، ۲۷۱ مقاله در کنفرانس پذیرفته شد که از این تعداد ۷۲ مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی از محور‌های مقالات به اپتیک غیرخطی، اپتیک هندسی، اپتیک کوانتمی، افزاره‌های بلور فوتونی، افزاره‌های پلاسمونی، افزاره‌های فراماده، افزاره‌های فیبر نوری، افزاره‌های نوری آلی و پلیمری، افزاره‌های نوری گرافنی، افزاره‌های نوری نیم‌رسانا، انبرک‌های نوری، انتشار امواج نوری، اندازه‌گیری بر پایه نور، برهمکنش نور و ماده، بیوفوتونیک، پراکندگی، پلاسما، تصویربرداری، تمام‌نگاری، سلول‌های خورشیدی، طیف‌نگاری، کاربردهای لیزر، لیزرهای حالت‌جامد، لیزرهای گازی، لیزرهای نیم‌رسانا،‌ مگنتو فوتونیک، مهندسی اپتیک، نانو ساختارها و نانو ذرات نوری و فناوری لایه‌های نازک، اشاره کرد.

به گفته‌ برهانی، در هر یک از روزهای برگزاری کنفرانس یک سخنرانی کلیدی توسط اساتید فن برگزار و سپس ارائه مقالات انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس در پایان نیز از برگزاری نمایشگاه جانبی در حوزه صنایع اپتیک و فوتونیک در حاشیه‌ کنفرانس که تاکنون هشت شرکت برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین برگزاری میزگرد تخصصی با عنوان صنعت، خبر داد.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..