طرح “مدارس حامی دیابت” در ۷۰۰ مدرسه یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  رئیس مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه مصرف تغذیه در خانواده‌ها گفت: ۷۰۰ مردسه ابتدایی در یزد، تحت پوشش طرح "مدارس حامی دیابت" قرار گرفتند.

 محمدحسن لطفی در نشست خبری بسیج اطلاع رسانی تغذیه با بیان اینکه رسالت اصلی نظام سلامت، ترویج فرهنگ بهداشت در جامعه است، اظهار داشت: در استان یزد به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک کارشناس تغذیه در مراکز بهداشتی استان در حال فعالیت هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج رویکرد فعال، مبتنی برخدمات ادغام یافته و ارتقای سلامت، گفت: استمرار خدمات بهداشتی و ایجاد زمینه ارتقای سواد بهداشتی جامعه ضروری است.

لطفی با اشاره به اهمیت جذب بیش از ۵۰ کارشناس تغذیه در مراکز مختلف بهداشتی استان یزد افزود: بیش از ۵۰ درصد از اقشار مختلف جامعه به دلیل تغییر شیوه زندگی، مبتلا به عدم تحرک کافی و مطلوب هستند.

وی پوکی استخوان را از جمله آسیب‌های جدی اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان دانست و بیان کرد: ارتقای فرهنگ بهداشت فردی و کنترل شاخص بهداشت به ویژه شاخص مرگ و میر زودرس در جامعه ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد ارتباط بیش از پیش با رسانه‌ها را از جمله راهکارهای ترویج ارتقای فرهنگ بهداشت عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از فرآوردهای سنتی لبنی به هیچ عنوان برای سلامت مجاز نیست.

وی توانمندسازی اقشار مختلف جامعه را از جمله راه‌های کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بهداشتی دانست و ادامه داد: با ارتقای سطح بهداشت عمومی و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بیش از ۴۷ درصد از آمار بستری در استان یزد را کاهش پیدا می کند.

لطفی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه مصرف تغذیه در خانواده‌ها تصریح کرد: نظام سلامت و بهداشت عمومی استان یزد در حال گذر از فاز دوم طرح تحول سلامت است.

وی تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰۰ مدرسه ابتدایی در طرح "مدارس حامی دیابت"، در یزد را ازجمله اقدامات مرکز بهداشت استان یزد دانست و بیان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سازمان غلات، صنعت معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان، با هدف آموزش نانوایان در تولید نان مناسب و استاندارد در دستور کار این مرکز است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..