کشتارگاه صنعتی دام یزد از ضعف مدیریت رنج می‌برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون عمرانی استاندار یزد در دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر یزد با انتقاد از وضعیت موجود کشتارگاه صنعتی دام گفت: کشتارگاه صنعتی دام یزد از ضعف مدیریت رنج می‌برد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در نشست شورای شهر یزد با هدف بررسی مشکلات و مسائل کشتارگاه صنعتی دام و میدان‌ تره‌بار اظهار داشت: وضعیتی که امرو در کشتارگاه صنعتی دام استان یزد شاهد هستیم به دلیل نبود مدیریت قوی و منسجم است.

وی ادامه داد: اینکه در شورای شهر بعد از ۱۱ سال فعالیت کشتارگاه صنعتی به فکر راهکار برای برون رفت از مشکلات هستند و از استاندار کمک می‌خواهند باید اعضای شورا ببینند طی این سال‌ها برای این مجموعه چه اتفاقی افتاده که به این وضع رسیده است.

معاون استاندار یزد افزود: اعضای فعلی این شورا در دور پیشین شورای اسلامی نیز حضور داشتند در حالیکه به راحتی می‌توانستند جلوی احداث این کشتارگاه را بگیرند یا بررسی بیشتری داشته باشند اما هیچ اقدامی نکردند.

وی عنوان کرد: چرا از استانداران قبلی کمک نخواستید و در نشست‌ها حرفی نزدید و استاندار فعلی که از چیزی خبر نداشته و نبوده باید کمک کند.

سیدحسینی با تاکید بر اینکه در این رابطه مجموعه مدیریت استان بی‌طرف نخواهد بود و قطعا مداخله برای حل مشکل خواهد داشت اظهار داشت: مجموعه شهرداری از ما این انتظار را دارد که سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردتومانی را متوقف کنم در حالی که باید قبلا جلوی احداث آن را می‌گرفتند.

وی بیان داشت: پیشتر در کارگروه‌های مربوطه دو کشتارگاه اردکان و میبد را تعطیل کردیم ولی نمی‌توانیم همه کشتارگاه‌های استان را یک شبه تعطیل کنیم ضمن اینکه باید حمایت شهرداری هم باشد و به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم.

معاون استاندار یزد با بیان اینکه در تعطیلی کشتارگاه‌ها شش ماه مقاومت کردیم اما شهرداری نتوانست خدمات مطلوبی ارائه کند و مجبور به بازگشایی شدیم گفت: شهرداری اردکان با سرمایه‌گذاری میلیاردی کشتارگاه سنتی را به صنعتی تبدیل کرد و مشکلی ندارد.

وی افزود: شهرداری میبد نیز به سرعت در حال انجام کار است و نشان می‌دهد که عزم جدی برای کار و خدمات‌رسانی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه گفته می‌شود قصابان تمایل دارند در  کشتارگاه سنتی در مهریز ذبح کنند و عرضه به بازار داشته باشند افزود: باید بررسی شود که چرا این تمایل در قصابان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر قصاب‌ها حداقل ۶۰ میلیون تومان بدهی به کشتارگاه سنتی مهریز دارند و دام مورد نیاز خود را به صورت مدتی تامین می‌کنند.

سیدحسینی اضافه کرد: در برهه‌ای نیز با حضور شهردار یزد پیشنهادی به مدیر و مالک کشتارگاه سنتی مهریز مبنی بر خرید و یا اجاره کشتارگاه سنتی یزد داده شد که پذیرفتند اما اختیار کار دست شهردار و شورای شهر است که باید تصمیم بگیرند.

وی با انتقاد از ضعف مدیریت کشتارگاه صنعتی دام یزد گفت: اصلا مشخص نیست که مدیریت کشتارگاه با چه کسی است و مواردی را که سرزده بازدید داشتیم مدیر کشتارگاه در محل حاضر نبود.

سیدحسینی اضافه کرد: حتی خود قصاب‌ها نیز رغبتی به استفاده از کشتارگاه صنعتی ندارند چون شرایط بسیار نامطلوبی دارد و از امکانات کافی هم برخوردار نیست.

وی پیرامون مشکلات مطروحه میدان میوه و تره‌بار یزد هم گفت: وضعیت این میدان هم چیزی شبیه کشتارگاه است و رغبتی برای حضور میدان‌داران در میدان یزد نیست.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان داشت: اگر میدان تره‌بار شاهدیه جایی برای استقرار سایر میدان‌داران داشت قطعا به این مرکز می‌آمدند و کسی در میدان تره‌بار یزد نمی‌ماند.

وی بیان داشت: میدان‌داران برای حضور در میدان‌ تره‌بار یزد انگیزه می‌‌خواهند و تا زمانی که انگیزه لازم نباشد این پروژه موفق نخواهد بود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..