عزمی برای تعطیلی کشتارگاههای سنتی دام دریزدنیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار یزد در دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر یزد با انتقاد از وضعیت موجود کشتارگاه صنعتی دام گفت: عزمی برای تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام نیست.

محمدرضا عظیمی‌زاده  در نشست شورای شهر یزد که با هدف بررسی مشکلات و مسائل کشتارگاه صنعتی دام و میدان‌ تره‌بار برگزار شد اظهار داشت: دو راهکار عمده برای برون رفت از مشکلات فعلی کشتارگاه صنعتی دام یزد در نظر است که هرکدام بهتر باشد از سوی شهرداری آمادگی برای اجرای آن وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت موجود کشتارگاه و تشریح چگونگی شراکت شهرداری و احداث آن ادامه داد: علاقه ما این است که کشتارگاه صنعتی دام بجای اینکه با یک سوم ظرفیت کار کند با تمام ظرفیت فعال باشد و ایجاد شغل داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: قصابان یزدی علاقه دارند خودشان گوسفند ذبح کنند و کشتارگاه را به دلیل مسافت و دوری فاصله از شهر رها کرده به کشتارگاه سنتی می‌روند که نه خط صنعتی در آنجا مستقر است و نه چندان نظارت دامپزشکی دارند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای حل مشکلات کشتارگاه صنعتی دام و تکمیل ظرفیت برای ادامه فعالیت، کشتارگاه‌های سنتی موجود تعطیل شوند و همه ذبح استان به صورت صنعتی در این مکان انجام شود که عزمی برای تعطیلی آنها نیست.

شهردار یزد افزود: البته این آمادگی را داریم تا با تغییر کاربری کشتارگاه فعلی و واگذاری به بخش خصوصی در نزدیکترین فاصله به شهر کشتارگاهی جدید احداث کنیم تا گوشت بدون کرایه حمل به دست مردم برسد.

وی با انتقاد از اینکه در شهرستان مهریز نیز مجوزی برای احداث کشتارگاه صنعتی داده شده، گفت: زمینی برای احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان واگذار شده که اگر احداث شود قطعا کشتارگاه فعلی با سرمایه‌گذاری انبوهی که شده تعطیل خواهد شد.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه حتی پیشنهاد واگذاری نیز مطرح شده که سهام‌داران سهم خود را بفروشند عنوان کرد: امور پشتیبانی دام با فروش سهام مخالف است در حالی که چندین مرتبه برای مزایده اقدام شده ولی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی همچنین پیرامون مشکلات مربوط به میدان تره‌بار یزد اظهار داشت: در حال حاضر وجود میدان تره‌بار در شاهدیه که با سرمایه‌گذاری تعدادی از میدان‌داران ایجاد شده مشکلاتی را رقم زده که از جمله ناهماهنگی در توزیع میوه است.

شهردار یزد افزود: هدف ما از احداث میدان تره‌بار در خارج از شهر کاهش ترافیک شهری بوده اما این میدان در شاهدیه ترافیک در بلوار جمهوری ایجاد کرده و پیگیری‌های ما برای عدم احداث آن نتیجه نداد.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه شهرداری یزد آمادگی دارد تا غرفه‌های جدید در میدان تره‌بار یزد به سرمایه‌گذاران میدان شاهدیه واگذار کند گفت: اینکه دو سرمایه‌گذاری موازی شده و بازار میوه غیرقابل کنترل است برای شهروندان نیز دشوار است.

وی ادامه داد: حتی خود میدان‌داران نیز دچار مشکل شده‌اند و برخی اقلام میوه نیز در هیچ یک از میادین یافت نمی‌شود که به دلیل عدم هماهنگی و موازی‌کاری است.

شهردار یزد عنوان کرد: برای جذب میدان‌داران به میدان تره‌بار یزد مجوزی اخذ شده تا ۱۲ غرفه را تحت عنوان مالکیت بفروشیم که ۹ غرفه عقد قرارداد شده تا واگذار شود.

وی همچنین از فعالیت ۴۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار یزد خبر داد و گفت: میدان میوه و تره‌بار فعلی یزد از امکانات و فضای خوبی برخوردار است و هنوز فازهای آن به طور کامل اجرایی نشده اما با جذب سرمایه‌گذاران این امکان را دارد تا با تکمیل فازهای خود به نتیجه مطلوب برای خدمت رسانی برسد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..