رایزنی اصلاح‌طلبان با مدیران صدا و سیما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مسوولیت کارگروه سیاستگذاری و راهبردها را به عهده دارد. او روز گذشته طی گفت‌وگویی با ایلنا به طرح دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای ورود به مجلس پرداخت:

 
*در حال حاضر جناح راست سه شاخه است و اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت در تمام تاریخ به اندازه امروز متمرکز و با هم همراه نبوده‌اند. مردم الان می‌بینند که اصلاح‌طلبان یکپارچه‌اند. شورای‌عالی سیاستگذاری همه را دور هم جمع کرده است. در صورتی‌که در اصولگرایان این اتفاق نیفتاده و بین آنها اختلاف است. البته ما امیدواریم که آنها هم به اتحاد برسند و همه براساس برنامه‌هایی که ارایه می‌دهند با هم رقابت کنند. ما به این فکر نیستیم که برای موفقیت از تفرقه طرف مقابل استفاده کنیم. ما موفقیت‌مان را در برنامه‌ای که ارایه می‌دهیم، می‌بینیم. این سیاست‌ها سخیف و برای گروه‌های دون‌پایه است. ما می‌خواهیم برنامه‌ها در یک رقابت قرار بگیرند و جامعه حق انتخاب داشته باشد. توسعه انسانی یعنی حق انتخاب بهتر و بیشتر.
 
*باید ابزار، وسایل و امکاناتی که متعلق به بیت‌المال است و در اختیار کاندیداها و جریانات سیاسی قرار می‌گیرد به شکل منصفانه و عادلانه تقسیم شود تا همه بتوانند به میزان مناسبی از این امکانات بهره‌مند شوند. اینکه یک گروه امکانات را متعلق به خودش فرض و بقیه را محروم کند پسندیده نیست و اثرات مثبتی در افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی ندارد. صداوسیما عمده‌ترین ابزاری است که می‌تواند در این رابطه موثر واقع شود اما متاسفانه مدیران این رسانه این رسالت را نادیده گرفته‌ و گاه احساس می‌شود در مقام رسانه ملی اما به عنوان سخنگوی یک جمع خاص وارد گفت‌وگو شده و این کار را هم به شکل ناشایستی انجام می‌دهند.
      براساس آنچه در قانون اساسی تصویب شده صداوسیما دولتی‌ است و بخش خصوصی و سایر بخش‌ها اجازه تاسیس شبکه‌ای را ندارند. زمانی‌که رسانه‌ای باید نقش ملی ایفا کند اگر وظایف بخشی و جناحی برای خودش قائل شود کار را مشکل می‌کند. همان‌طور که ما معتقدیم نهادهایی مثل شورای نگهبان و قوه قضاییه باید در جایگاه پدری قرار بگیرند و وارد بحث‌های جناحی و گروهی نشوند؛ از صداوسیما هم به تبعیت از همان مجموعه همین خواسته را داریم که وارد بحث‌های بخشی و سیاسی و موضع‌گیری‌ها نشود.
 
*شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارای سه کارگروه است. کارگروه استان‌ها که بر انتخابات نظارت دارد، کارگروه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی که سیاست‌ها و برنامه‌ها را مشخص می‌کند و یک کارگروه تعامل و رایزنی که وظیفه تغییر رویه صداوسیما برعهده این کارگروه است و مسوولیت این کارگروه و تعامل با صداوسیما به عهده حجت‌الاسلام رهامی گذاشته شده و قرار است با مسوولان صداوسیما گفت‌وگوها و نشست‌هایی را آغاز کنند و از آنها بخواهند مناسب‌ترین روش را در انتخابات در پیش بگیرند که نهایتا با مشارکت حداکثری که موجب افزایش امنیت و وحدت ملی شود مواجه شویم.
 
*انتخابات را همه شکل می‌توان برگزار کرد. مسابقه با تک اسب برای هیچ‌کس جذاب و جالب نیست و سواری که یک نفره تاخت می‌کند بالاخره خسته می‌شود. جامعه به فضایی نشاط ‌آفرین، شورانگیز و رقابت اندیشه‌ها نیاز دارد که برگزاری انتخاباتی با حضور و مشارکت همه افراد و بالا بودن گستره انتخاب می‌تواند فضای شادابی را موجب شود. زمانی‌که زمینه حضور نمایندگان افکار مختلف جامعه در صحنه انتخابات فراهم می‌شود در حقیقت زمینه وحدت ملی و مشارکت ملی را فراهم می‌کند. زمانی‌که در انتخابات مشارکت افزایش پیدا می‌کند یعنی بازی حاکمیت به رسمیت شناخته شده و این موضوع امنیت ملی را افزایش می‌دهد. این اتفاق قبل از هرکس برای حاکمیت ارزشمند است. بنابراین اگر بخواهیم از زاویه منافع مردم نگاه کنیم مشارکت حداکثری به نفع مردم است. اگر از زاویه نظام هم نگاه کنیم به نفع نظام است. اگر از زاویه مدیران نگاه کنیم بازهم به نفع مدیران است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..