فاضل میبدی:

سید حسن شبیه امام موسی صدر است

محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حملات جریانی خاص به سید حسن خمینی در روزهای اخیر گفت: در عرصه سیاسی هرکسی قدش بلند‌تر و مستقل‌تر باشد و نظرات خود را به جامعه عرضه کند طبیعی است که مورد حمله قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) او در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم سید حسن به دلیل اعتبار خانوادگی و شخصیت حوزوی و استقلال فکری که دارد زمینه هراس برخی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که برای ترس از دست رفتن قدرت، عده‌ای حاضر هستند دست به هر کاری بزنند حتی اگر آن کار تخریب یادگار امام باشد.

فاضل میبدی تصریح کرد: جناح‌های سیاسی باید حضور افراد مختلف را تقویت و خانواده امام که هیچ نقطه ضعفی در فضای سیاسی کشور ندارند استقبال کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به برخوردهایی که با امام خمینی قبل از انقلاب می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب هم برخی به دلیل اعتقادهای امام به او حمله می‌کردند و حتی آب خوردن از کوزه‌ای  که ایشان آب خورده بودند را منع کردند و امروز شاهد هستیم همین حملات به نوه ایشان می‌شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ترور شهیدان مطهری و بهشتی در ابتدای انقلاب توسط گروه‌های مخالف نظام، به خاطر استقلال فکری و شخصیت مستقل سیاسی صورت گرفت. آنها نمی‌توانستند آزاد منشی این افراد را تحمل کنند.

از فاضل میبدی پرسیده شد «برخی از دوستداران سید حسن او را به عمویش – مرحوم آیت الله سید مصطفی- و بعضی هم به امام موسی صدر تشبیه می‌کنند. شما به کدام شبیه تر می دانید؟» او پاسخ داد: «هم از حیث تفکر و هم از لحاظ ظاهر به امام موسی صدر شبیه است».

وی تصریح کرد: امام موسی صدر، شخصیت ویژه‌ای در جهان اسلام است. هم فکر بازی داشت و هم مستقل بود. نکته بارز دیگر ایشان سعه صدر در مقابل مخالفین بود که در کمتر کسی این ویژگی وجود دارد. مسلمانان و مسیحیان هر دو او را دوست داشتند و همین نشان از اخلاق و نفوذ ویژه در میان جریان‌های مختلف و مذاهب گوناگون دارد.

این فعال اصلاح‌طلب به بهانه این اشاره در پایان خاطر نشان کرد: جنبه علمی و فقهی امام موسی صدر در این سال‌ها مهجور مانده و   بیشتر باید به آن پرداخت. او از نظر علمی و فقهی جایگاه ویژه و ممتازی داشت و  توجه بیشتری باید به آن شود.

بخش نظردهی بسته شده است..