جذب بازیکن برای جلوگیری از سقوط تیم تربیت یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) تیم فوتبال تربیت یزد با کسب ۳ امتیاز از ۱۱ بازی در رده آخر گروه ب لیگ دسته ۲ باشگاه‌های کشور قرار دارد. این تیم که با مشکل‌های مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، امید بسیار کمی‌ برای ماندن در لیگ دسته ۲ کشور دارد.
بازیکنان تیم تربیت یزد که قرار بود تا پایان آذر ماه تمام حقوق خود را دریافت کنند، تاکنون فقط یکی از ۳ قسط خود را دریافت کرده‌اند و گفته می‌شود که با توجه به مشکلات مالی، انگیزه لازم را برای ادامه حضور در تیم ندارند. مشکلات مالی این تیم فقط به مشکل پرداخت‌نشدن حقوق ختم نمی‌شود. تا هفته ۸ مسابقات، حتی آب هم برای بازیکنان در هنگام تمرین در دسترس نبوده است و حالا که در فصل سرما به سر می‌بریم گرمکن ورزشی و لباس‌های دیگر برای بازیکنان وجود ندارد.

جذب بازیکن برای جلوگیری از سقوط
سرمربی تیم فوتبال تربیت یزد گفت: با توجه به نتایج ضعیف تیم تربیت یزد در نیم فصل اول لیگ دسته‌2 کشور، در نیم فصل جدید ۸ بازیکن جذب شده‌اند.
«فرهاد فرزان مقدم» ادامه داد: از میان این ۸ بازیکن، ۵‌نفر از بازیکن‌های سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال هستند که «محمدرضا مامانی» و «محسن الیاسی» از جمله این بازیکن‌ها هستند.
وی با بیان این‌که در نیم فصل دوم لیگ، کادر مربیگری تیم تغییر کرد، افزود: این بازیکنان با قیمت ارزان و با توجه به آشنایی شخصی ای که سرمربی تیم با بازیکنان داشته است جذب تیم شده اند.
فرزان مقدم گفت: هنوز باشگاه نتوانسته است به تعهدات مالی خود در قبال این بازیکنان عمل کند. سرمربی تیم فوتبال تربیت یزد با بیان این‌که تیم از لحاظ امکانات سخت افزاری شرایط خوبی ندارد گفت: تیم حتی برای تامین گرمکن و لباس گرم زمستانه و هتل و غذای مناسب برای بازیکنان مشکل دارد. وی افزود: از لحاظ زمین تمرین مشکلی نداریم و تربیت بدنی همکاری کافی را با تیم داشته است. فرزان مقدم با بیان این‌که قول‌های مساعدی درباره بهبود وضعیت سخت‌افزاری باشگاه گرفته‌ایم گفت: نمونه این قول‌ها بسیار شنیده شده و امیدواریم که این بار وعده‌ها محقق شود. وی در خصوص کمک‌های مسئول‌های استان به باشگاه گفت: چون تیم برای تربیت بدنی است، این سازمان کمک‌های زیادی به باشگاه می‌کند. وی افزود هیات فوتبال کم و بیش همکاری لازم را با تیم دارد.

نبود آب در زمین تا هفته هشتم لیگ
کاپیتان تیم تربیت یزد با بیان این‌که مشکلات از اول فصل زیاد بوده است گفت: مهم‌ترین مشکلی که باشگاه در ابتدای فصل با آن روبه‌رو بود، خرید بازیکنان ضعیف برای تیم بود. وی افزود: با تغییر کادر فنی و جذب بازیکنان تا حدودی این مشکل رفع شده است.
وی درباره بازیکنان جدیدی که به تیم آمده اند گفت: این بازیکنان با دیدن امکانات تیم تعجب کردند. وی افزود: آنها گفتند که اگر شرایط باشگاه را می‌دانستند حاضر به بستن قرارداد نمی‌شدند.
«محمد رضا امیدوار» درباره مشکلات سخت افزاری تیم گفت: از لحاظ وضعیت سخت افزاری، در سطح تیم لیگ دسته ۳ کشور هم نیستیم. وی افزود: تا هفته هشتم لیگ دسته اول، هنگام تمرین حتی آب هم سر تمرین وجود نداشت که با اعتصاب بازیکنان موارد اولیه مثل آب تامین شد. وی درباره حقوق عقب افتاده بازیکنان گفت: قرار بود تا پایان آذر امسال کل حقوق معوقه بازیکنان پرداخت شود، در حالی که تاکنون فقط قسط اول از ۳‌قسط حقوقی بازیکنان پرداخت شده است.
امیدوار درباره اعتصاب بازیکنان در یکی از بازی‌های فصل گفت: به دلیل پرداخت نشدن دستمزدها، بازیکن‌های تیم یکی از بازی‌های فصل را در زمین حاضر نشدند و اگر این وضع ادامه پیدا کند دوباره این اتفاق خواهد افتاد. وی با بیان این‌که از ۱۱دی بازیکنان به تمرین نیامده و اعتصاب کرده اند افزود: تا باشگاه تصمیم به بهبود شرایط مالی نگیرد بازیکنان انگیزه ای برای مسابقه دادن و شرکت در تمرین‌های تیم ندارند.
امیدوار با بیان این‌که تمام بازیکنان منتظر پایان فصل و گرفتن رضایت نامه خود برای خروج از تیم هستند گفت: با توجه به شرایط کنونی تیم بازیکن‌ها علاقه ای به ماندن در تیم ندارند.
کاپیتان تیم تربیت یزد با بیان این‌که تربیت بدنی تیم را به مدیر عامل واگذار کرده است افزود: ما دسترسی خاصی به مدیر عامل باشگاه نداریم. وی ادامه داد: مدیرعامل تیم را سال گذشته در دسته یک تحویل گرفت. ولی بعد از انتهای فصل تیم به دست ۲ سقوط کرد. وی ادامه داد: مدیرعامل با قول بازگرداندن تیم به دسته یک دوباره مدیرعامل شد ولی در حال حاضر تیم در رده آخر لیگ دسته ۲ قرار دارد و به احتمال زیاد به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنیم.
امیدوار با بیان خاطره درباره مشکلات باشگاه گفت: در بازی با نماینده ارومیه در مسابقات دسته ۲، به جای خرید بلیت هواپیما با اتوبوس رفتیم و ۲۴ ساعت در راه بودیم. ساعت ۲ بامداد به ارومیه رسیدیم و ساعت ۱۴ مسابقه خود را با خستگی سفر انجام دادیم. وی با بیان این‌که تنها مسئول مرتبط که برای مشکلات مالی با ایشان در ارتباط هستیم قائم مقام باشگاه است افزود: چند ماه است که قول ۲ یا ۳ روزه برای حل مشکلات می‌دهند ولی تاکنون اقدامی‌صورت نگرفته است.

حل مشکلات تا پایان هفته آینده
قائم مقام باشگاه تربیت یزد با بیان این‌که مشکل‌های مالی برای تمامی‌تیم‌های باشگاهی کشور وجود دارد، گفت: تا هفته آینده مشکل‌های مالی باشگاه حل می‌شود. «احسان بوستانه» درباره اعتصاب بازیکنان از ۱۱ دی گفت: این موضوع صحت ندارد و فقط در تاریخ ۱۲ دی و به دلیل بارندگی و بدی آب و هوا تمرین تیم لغو شد. وی درباره دلیل بدقولی‌های انجام شده تاکنون گفت: این مشکل‌ها برای قول‌هایی است که مسئول‌های تربیت بدنی داده اند و آن را عملی نکرده اند. وی افزود: جز مدیر کل تربیت بدنی، بقیه مسئول‌های این سازمان بدقولی‌های زیادی کرده اند.

مکث
مسابقات لیگ دسته ۲ کشور در ۴ گروه ۱۰ تیمی ‌و به صورت رفت و برگشتی انجام می‌شود. از هر گروه ۴ تیم به دسته سوم کشور سقوط می‌کنند. تیم تربیت یزد در گروه دوم با ۳ تساوی و ۳ امتیاز از ۱۱ بازی و با ۲۹ گل خورده و ۴ گل زده در رده آخر جدول گروه قرار دارد. این تیم برای جلوگیری از سقوط باید از رده دهم جدول به رده ششم برسد. فاصله امتیازی این تیم با تیم ششم جدول تا هفته یازدهم ۱۲ امتیاز است و با توجه به این‌که تنها ۷ هفته تا پایان مسابقه‌ها وجود دارد، احتمال ماندن این تیم در دسته دو بسیار کم است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..