شرکت توزیع نیروی برق یزد رتبه نخست ارزیابی عملکرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از میان شرکت های توزیع برق سراسرکشور ، رتبه نخست ارزیابی عملکرد سال ۹۳ را از آن خود کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گقت : این ارزیابی بر اساس شاخص­های عمومی ارزیابی  عملکرد شرکت­های توزیع نیروی برق کشور توسط وزارت نیرو صورت گرفت و در آن پنج بعد اساسی و سیزده محور شامل رضایت ذینفعان بیرونی ، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، تامین محصول استاندارد، مدیریت مالی، بنگاهداری اقتصادی ، بهبود بهره برداری، مدیریت مصرف ، توسعه  در بخش های زیرساخت، مدیریت ، منابع انسانی ، دانش و فناوری و اهتمام بر پیاده سازی دولت الکترونیک و تامین ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مهندس محمدرضا صحتی با ابراز خرسندی از کسب مقام نخست در این ارزیابی اظهار داشت : پیشتاز بودن در خدمات الکترونیک ،  کاهش مراجعات مردمی و امکان دسترسی راحت وسریع خدمات ، از شاخص های مهم این شرکت در زمینه دولت الکترونیک است.

وی به فرآیندمحور بودن کارها و سیستمی شدن فعالیت های در سازمان اشاره داشت و افزود: استفاده از سیستمهای مکانیزه جامع مالی ، مشترکین و بهره برداری ،‌ سامانه متمرکز اطلاع رسانی و پرداخت الکترونیک قبوض کارآیی و سرعت را ارتقاء داده و  منجر به تامین رضایت مشترکین شده است .

مهندس صحتی به واگذاری خدمات شرکت به بیش از ۸۰ دفتر خدمات پیشخوان دولت در سطح استان اشاره داشت و خاطرنشان ساخت :  استقرار زیر ساختهای پرداخت غیر حضوری قبوض ، موجب شد تا در حال حاضر گرایش حداکثری تمایل  مشترکین استان یزد به سمت پرداخت غیرحضوری را شاهد باشیم.

این مقام مسئول به  پاسخگویی مکانیزه به شکایات و درخواستها و کاهش سرانه و زمان پاسخگویی اذعان داشت و یادآور شد: مکانیزه شدن فرآیندها ،‌زمان و نحوه پاسخگویی را بسیار ارتقاء داده و دریافت و پیگیری درخواستها و شکایات از طریق نرم افزار به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق پیامک به مشترکین ارسال می شود.

مهندس صحتی با بیان اینکه سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ، برای نخستین بار در مجموعه وزارت نیرو توسط این شرکت پیاده سازی شده است افزود:  در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM ، علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل نیازهای مشترکین ،  ایده ها ودیدگاههای آنان در برنامه ریزی های سازمان لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در بخش دیگری از سخنانش ، فعالیت های حوزه مدیریت مصرف را تشریح کرد و در این باره گفت :  جلب مشارکت مشترکین صنعتی و کشاورزی در برنامه های مدیریت پیک بار ، برگزاری همایش تجلیل از بانوان برگزیده استان در سال های متوالی و برپایی سمینارها متعدد برای مدیران انرژی صنایع، مدارس ،معلمان از جمله این فعالیت ها است.

وی به فعالیت های انجام شده در حوزه کاهش تلفات شبکه  اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: بهره گیری از ترانسهای کوچک ،  کاهش طول فیدرهای فشار ضعیف ، تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف و پستهای توزیع  ، شناسایی و فع اتصالات سست  ، بررسی و اصلاح سیستم زمین   در کاهش تلفات موثر واقع شده است.

مهندس صحتی تبدیل شبکه های هوایی مسی  به کابل خودنگهدار  برای کاهش سرقت شبکه و تلفات را از شاخص های حوزه بهره برداری برشمرد.

 وی مکانیزه کردن و اتوماسیون اطلاعات شبکه های توزیع با هدف دسترسی سریع به محل عیب ، مدیریت وضعیت شبکه ها،  کاهش نرخ خاموشی و درنتیجه افزایش رضایت مردمی را  از دیگر اقدامات حوزه بهره برداری و نگهداری از شبکه ها برشمرد.

مهندس صحتی افزود:  ارتقاء سرویس شبکه به روش خط گرم  برای رسیدن به میزان خاموشی ناچیز و و افزایش پایداری شبکه از برنامه های اصلی سازمان به شمار می رود.

شایان ذکر است در پانزدهمین همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو ، معاونین وزارت نیرو ، مدیران ستادی و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو حضور داشتند .

گفتنی است در آئین تقدیر از برگزیدگان این همایش ، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو با اعطاء تندیس و لوح تقدیر به مهندس محمدرضا صحتی ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد  از عملکرد این شرکت در دستیابی به اهداف سالیانه قدردانی کرد .

قدس

بخش نظردهی بسته شده است..