اصلاح طلبی؛ تداوم راه امیرکبیر و بزرگان تاریخ ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: هر کسی و هر صدایی بخواهد برای تحریم صندوق های انتخابات تلاش کند، بی تردید ایرانی نیست.

 سید محمد صادق خرازی در همایش «ایران پس از تحریم، انتخابات و راه نو اصلاح طلبی» که با حضور اعضای این حزب در کرمانشاه و جمعی از مردم در سرسرای شهید بهشتی این شهر سخن می گفت، اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای برای کشور امنیت و بازدارندگی در محافل جهانی را به همراه دارد.
وی افزود: مهمترین مولفه جوامع امروزی در حقیقت امنیت است و حتی عده ای بر این باورند که امنیت از آزادی و عدالت هم مهمتر است و این را باید بدانیم که با صندوق های رای و انتخابات می توان امنیت پایدار را برای کشور به همراه آوریم.
خرازی به دوران پیش از انتخابات دوم خرداد ۷۶ اشاره کرد و افزود: در آن روزها ۲۷ پایگاه امریکا در منطقه نسبت به کشورمان از حالت پدافندی به آفندی در آمده بودند و خطر جنگ بطور جدی کشور را تهدید می کرد.
وی ادامه داد: گرچه در سال های بعد امیر عبدالله (رئیس کشور قطر) ادعا کرد که وی باعث شده تا امریکا به ایران تعرض نکند اما در واقع این حضور حماسی و مشارکت حداکثری ملت در پای صندوق های رای در دوم خرداد ۷۶ بود که همه معادلات را به هم ریخت و در آن زمان من نفر دوم وزارت خارجه بودم که به یاد دارم به سرعت در فردای انتخابات پیامهایی از اروپا، امریکا و سایر نقاط جهان مخابره شد که سعی در تنظیم مناسبات با ایران را داشتند.
 
** تاثیر متقابل رای مردم و امنیت
به گفته سفیر اسبق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد، میان رای مردم و امنیت کشور رابطه ای مستقیم وجود دارد و اگر بخواهیم که ما را در جهان و آن سوی مرزها جدی بگیرند، ناگزیریم به صندوق های رای و ارای ملت رجوع کنیم.
خرازی گفت: اگر ملت در انتخابات هفتم اسفند به پاسداران واقعی فضیلت و هویت ملی که وامدار خارجی ها نباشند و دغدغه و آرزوی پیشرفت این مملکت را داشته باشند، رای دهند بطور قطع در معادلات جهانی ما را جدی خواهند گرفت.
وی به یاد کرد از ۲ سردار ملی در عرصه نظامی و سیاست خارجی گفت: در ۲ سال اخیر شاهد بودیم که چگونه سرداران شجاع کشورمان در عرصه های جهانی درخشیدند؛ یکی سردار قاسم سلیمانی در فعل و انفعالات خاورمیانه و دیگری سردار سخن، محمد جواد ظریف در عرصه دیپلماسی خارجی که باعث اعتبار افزایی و افتخار ملت شدند.
 
**فتنه گر کسی است که مردم و رای دهندگان را خس و خاشاک نامید 
صادق خرازی با بیان این که فتنه گر آن کسی است که مردم را خس و خاشاک نامید؛ افزود: برخی درصدد حذف اصلاح طلبان هستند اما این را بدانند که ما تا آخر ایستاده ایم و اصلاحات مانند بذری است که از آن رویش درختان و نهال های تازه بر خواهد آمد. 
وی خطاب به آنانی که به گفته او چند سال است اصلاح طلبان را بی دین و ناآگاه به مسائل مردم معرفی می کنند، گفت : آنها باید بدانند که اصلاحات یعنی پیوند با مردم و دیانت. 
خرازی از تفکر جناح مقابل مبنی بر فوبیای اصلاحات یا اصلاحات هراسی سخن گفت و افزود: این شیوه جواب نمی دهد زیرا مردم با یک انتخابات با قاطعیت جواب این عده را خواهند داد. 
وی گفت: اصلاحات حرفش این است که دروغ دیگر بس است، دست اندازی به بیت المال باید متوقف شود و بسیاری نکات دیگر که مردم بخوبی آنها را درک می کنند. 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت : همه نحله های فکری کشور محترم هستند اما اصلاح طلبان نه می خواهند مانند کسی دیگر فکر کنند و نه خواهان آن هستند که از سوی کسی محدود شوند و باورما این است که محور باید قرآن کریم و آموزه های آن باشد زیرا ما خواهان ایجاد اصلاحات در این سرزمین برای دستیابی به عدالت و پیشرفت هستیم. 
 
** اصلاح طلبی؛ تداوم راه امیرکبیر و بزرگان تاریخ ایران 
رئیس شورای مرکزی حزب ایرانیان در ادامه از میرزا تقی خان امیرکبیر بعنوان پدر استقلال، پیشرفت، امنیت و نظام دیوانسالار ایرانی یاد کرد که هرگز حاضر نشد به روس و انگلیس باج بدهد.
وی اظهار کرد: امروز اصلاحات هم ادامه دهنده راه امیرکبیر و سایر بزرگان تاریخ مملکت از جمله مصدق، مدرس، بازرگان، شریعتی و امام راحل هستند که برای آبادانی و توسعه ایران گام برداشته اند.
وی گفت: از حسنک وزیر تا امروز، بزرگان زیادی در شبستان تاریخ و تفکر ایرانی پرورش یافته اند و ما امروز می دانیم که چه کسانی برای تعالی و توسعه و عدالت در این مملکت گام برداشته اند.
وی تاکید کرد: اصلاحات حذف شدنی نیست بلکه بذری است که از دل آن درخت و نهال آزادی و توسعه رشد می کند زیرا اصلاحات با فکر و تعلق خاطر مردم پیوند خورده است و اصلاحات عین مردم می باشد.
 
** با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته ایم
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد که اصلاح طلبان با هیچ دولتی عقد اخوت نمی بندند مگر آنکه اراده و همت آن دولت برای آرمان مردم باشد.
خرازی گفت: هر دولتی که بخواهد با آرمان ملت بازی کند، قطعا اصلاحات دست رد به سینه اش خواهد زد.
وی تاکید کرد: اصلاحات همان جریانی است که رهبر معظم انقلاب از آن بعنوان حماسه یاد می کنند و ننگ بر آنانی که بخواهند میان رهبران اصلاحات و رهبر انقلاب فاصله ایجاد کنند زیرا اصلاحات متعلق به این مملکت و نظام می باشد و با مردم عجین شده است.
این فعال سیاسی هشدار داد: برای یک جریان سیاسی ننگ است که بخواهد از اندیشه و رای ملت برای خود، کرسی قدرت ایجاد کند.
 
** کرمانشاه الگوی همزیستی مسالمت آمیز
خرازی در ادامه از کرمانشاه و رشادت مردم این دیار در سالهای دوران دفاع مقدس بخصوص نقش آفرینی آنها در حماسه مرصاد، به نیکی یاد کرد.
وی افزود: به مردم این دیار که با اقوام و طوایف گوناگون این چنین همدل و همرای هستند، درود می فرستم و معتقدم این استان و مردمانش می توانند الگویی مناسب برای همزیستی مسالمت آمیز باشند.
خرازی گفت: امروز با اینکه کرمانشاه دارای صدها کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و منطقه ای که گروهک تروریستی داعش در آن فعالیت می کند، است اما شاهد هستیم که داعشی ها با اینکه از حمایت قدرت های بزرگ بهره مند هستند، هرگز در میان مردم شجاع و همدل کرمانشاه نتوانسته اند کوچکترین رخنه ای داشته باشند که نشانه بزرگی و درایت مردم این سرزمین است.
 
** یادی از شهردار متوفای سومار 
در پایان این همایش یاد و خاطره مرحوم احسان زندی، از فعالان سیاسی و اجتماعی استان کرمانشاه و شهردار سابق سومار که چند ماه پیش به دلیل سانحه رانندگی در محور سومار به گیلانغرب در گذشت، گرامی داشته شد.
با حضور صادق خرازی و جمعی از فعالان سیاسی استان کرمانشاه، لوح یادبودی به پدر و مادر و همسر مرحوم زندی اهدا شد.

بخش نظردهی بسته شده است..