محمدرضا عارف:

مردم نیاز به نشاط دارند/نباید اجازه داد برخی تعصبات بی‌مورد حضور گردشگران در ایران را با محدودیت مواجه کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم نیاز به نشاط دارند،تصریح کرد: باید حمایت‌های همه جانبه از صنعت گردشگری صورت گیرد و نباید اجازه داد برخی تعصبات بی‌مورد حضور گردشگران در ایران را با محدودیت مواجه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان صنعت گردشگری، یکی از مزیت‌های کشور را جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: در اوایل انقلاب به دلیل برخی نارسایی‌ها  وبعضا  نگرش‌های غلط، صنعت گردشگری رشد قابل ملاحظه ای پیدا نکرد در حالیکه با توجه به فرهنگ غنی ایران و جاذبه‌های گردشگری این صنعت می توانست از مزیت‌های بالقوه محسوب شود و بطور طبیعی یک مزیت و فرصت برای کشور ما باشد که در پیشرفت و توسعه کشور، رشد اقتصادی و اشتغال سهم بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با صنعت گردشگری می‌ تواند در معرفی فرهنگ غنی کشورمان و انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشته باشد و زمینه را  برای افزایش نرخ اشتغال فراهم کند،خاطرنشان کرد:تجربه نشان داده است اگر صنعت گردشگری در کشور تقویت شود بسیاری از تبلیغات غرض آلود کشورهای متخاصم علیه ایران خنثی می‌شود چرا که بسیاری از گردشگران کشورهای خارجی وقتی به ایران سفر می کنند نسبت  به تبلیغات دروغی که علیه ایران مطرح شده است پی می برند و آنها می‌توانند سفیران و مبلغان خوبی برای روحیه صلح طلبی ملت ایران باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نگاه بعضا امنیتی به گردشگران ،خاطرشنان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه اقتدار و امنیتی که دارد حضور گردشگران از کشورهای مختلف را باید یک فرصت تلقی کند و مطمئنا با گسترش صنعت گردشگری، اتکا به اقتصاد تک محصولی از بین می رود و اگر برنامه‌ریزی مدون و مشخصی برای گسترش صنعت گردشگری انجام نشود با مشکلات زیادی در اقتصاد موجه خواهیم شد و بخش مهمی از رشد اقتصادی و اشتغال باید در این بخش بدست آید.
وی با بیان اینکه مردم نیاز به نشاط دارند،تصریح کرد: حاکم شدن فرهنگ گردشگری نشاط را به جامعه بر می گرداند چرا که امروزه با عصبیت کلامی و گفتاری درسطح  جامعه رو به رو هستیم که می تواند زنگ خطری برای سلامت روانی محسوب شود.
عارف با اشاره به نقش گردشگری در صدور فرهنگ انقلاب تاکید کرد: هر گردشگری که به ایران بیاید و با مردم و فرهنگ و انقلاب ما آشنا شود  در برگشت به کشورش می تواند نقش سفیر فرهنگی کشورمان را بازی کند و مبلغی برای انقلاب ما باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صنایع دستی ایران می‌تواند مایه عزت جامعه ایرانی باشد بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به صنایع دستی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در توسعه صنعت گردشگری فرصت سوزی صورت گرفت،تاکید کرد:میراث فرهنگی ایران با غنای بالا ،سرمایه‌ای برای جذب گردشگر و معرفی تاریخ ایران است.متاسفانه در اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه گردشگری و شناسایی امکانات و جاذبه‌های گردشگری کشورمان ضعف اساسی وجود دارد که باید مرتفع شود.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر سیر و سیاحت انسان‌ها، گسترش صنعت گردشگری را باعث آشنایی با فرهنگ‌های جدید عنوان کرد و گفت: باید حمایت‌های همه جانبه از صنعت گردشگری صورت گیرد و نباید اجازه داد برخی تعصبات بی‌مورد حضور گردشگران در ایران را با محدودیت مواجه کند.

بخش نظردهی بسته شده است..