نشست تخصصی وضعیت آب در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،مرکز توسعه فناوری آب به دعوت مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری در نشست تخصصی"شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های وضعیت آب، کشاورزی و محیط زیست استان یزد و ارائه راهکارهای راهبردی" حضوری پررنگ و فعال داشت.

به گفته علی اکبر قیومی، مدیر مرکز توسعه فناوری آب در این نشست تخصصی که با حضور کارشناسان خبره‌ای از دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات پژوهشی و فعالان زیست محیطی برگزار گردید، ابعاد موضوع آب و محیط زیست در استان یزد، چالش‌های موجود در این بخش و نیز راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت رویارویی با این معضلات، در قالب یک هم‌اندیشی چهار ساعته مورد بحث و کنکاش قرار گرفت.
قیومی، با اشاره به سطح علمی و اجرایی این نشست، برگزاری هم اندیشی‌هایی از این دست را بمنظور حصول درک و دریافت مشترک از معضلات و نیز رسیدن به ادبیات و راهبردهای واحد و در نهایت کمک به همکاری و هم‌افزایی عناصر دخیل در موضوع بسیار کلیدی و با اهمیت دانست. وی افزود برپایه تجارب قبلی، پیشنهادات اجرایی مرکز توسعه فناوری آب در خصوص مسائل حوزه آب در استان یزد که در ده بخش و به صورت مکتوب تهیه شده بود، در اختیار برگزارکنندگان این نشست تخصصی قرار گرفت.
وی در پایان شبکه سازی و کمک به همگرایی و همکاری بیشتر در عرصه آب را از جمله راهبردها و دلایل وجودی مرکز توسعه فناوری آب دانسته و برای هر نوع همکاری در این خصوص با سازمان‌های متقاضی اعلام آمادگی و علاقمندی نمود.

بخش نظردهی بسته شده است..