کاهش قابل توجه مبتلایان به بیماری سالک در خاتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری سالک طی سالهای گذشته در این شهرستان خبر داد.

سید علی اکبر موسوی افزود: سالک عفونت انگلی پوست است که توسط پشه خاکی منتقل می شود و ایجاد ضایعه پوستی می کند که در خاتم طی سال ۹۰ تعداد ۱۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند اما با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده این رقم در سال ۹۴ به ۱۳ مورد کاهش یافته است.

وی تعداد بیماران سالک در هشت ماه سال ۹۳ را تعداد ۱۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سالجاری به ۱۳ نفر کاهش یافته است.
این مسئول جونده کشی فعال را بیشترین عامل کاهش این بیماری دانست و اظهار کرد: در سال گذشته ۵۰۰ هکتار از زمین های و چاه های کشاورزی این شهرستان که کانون این آلودگی بودند عمل جونده کشی فعال روی آنها صورت گرفته است.
وی از دیگر اقدامات انجام شده به توزیع قلم دافع حشرات بین کشاورزان و برگزاری جلسات آموزشی برای مالکین چاه های کشاورزی و کشاورزان اشاره کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خاتم در ادامه خواستار همکاری هرچه بیشتر کشاورزان در ارتباط با جونده کشی فعال در چاه های کشاورزی شد.
موسوی در پایان با تشکر از فرماندار شهرستان در خصوص تامین اعتبار در ارتباط با عمل جونده کشی در سال گذشته اعتبار بیشتر در این زمینه را لازمه کاهش بهتر این بیماری در شهرستان دانست.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..