دو نیروگاه خورشیدی در اردکان راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرماندار اردکان گفت: درآینده ای نزدیک شاهد راه اندازی دو نیروگاه خورشیدی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان در این شهرستان خواهیم بود.

مصطفی پور دهقان راندمان بالا، نیاز نداشتن به آب و نبود آلایندگی را از ویژگی های بارز این نیروگاه ها عنوان کرد و با بیان اینکه مذاکرات در این خصوص با یک سازمان سرمایه گذاری داخلی و یک گروه سرمایه گذار آلمانی برای راه اندازی دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات صورت گرفته افزود: در حال حاضر جانمایی زمین صورت گرفته و موافقت اصولی اولیه نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: تولید برق از نیروگاه های خورشیدی، سال هاست در کشورهای اروپایی اجرایی می شود و اجرای این طرح در شهرستان می تواند آغازگر فصل جدیدی از سرمایه گذاری در بخش صنایع پاک باشد.
معاون فرماندار اردکان اظهار کرد: جنس سرمایه گذاری های آتی شهرستان می باید شامل سه فاکتور کم آب خواهی، عدم آلایندگی و ارزش افزوده بالا باشد و درهمین راستا یکی از مزیت های نسبی مغفول مانده شهرستان میزان بالای ساعات آفتابی می باشد که درحال حاضر با توجه قیمت بالای خرید تضمینی توسط دولت جذابیت سرمایه گذاری بالایی دارد.
پور دهقان ادامه داد: به همین منظور مذاکرات متعددی با گروه های مختلف سرمایه گذار داخلی و خارجی صورت گرفته است که ان شاالله در آینده ای نزدیک شاهد حضور این سرمایه گذاران جهت راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در شهرستان باشیم.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..