طرح پنج ساله گردشگری زمینه ساز توسعه یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با توجه به نامگذاری سال آینده به نام یزد، طرح پنج ساله توسعه گردشگری (۱۴۰۰-۱۳۹۵) این استان زمینه ساز توسعه و رونق گردشگری خواهد شد.

محمدمهدی شرافت در نشستی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که اجرای این طرح در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان مصوب شده، همه دستگاههای اجرایی عضو ستاد خدمات سفر در برگزاری برنامه های ایام نوروز برای ارائه خدمات به هموطنان سهیم خواهند بود .

وی افزود: امیدوارم نوروز ۹۵ با برنامه های متنوع و جشنهای نوروزی، سالی خاطره انگیز برای هموطنان و همشهریان عزیز باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: بر این اساس در مرکز استان و تمام شهرستانهای یزد شاهد برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها و بازارچه های صنایع دستی خواهیم بود.
شرافت رسیدگی به سیمای بصری شهرها و نظافت و آراستگی، ارائه بسته های سفر در قالب تورهای کویرنوردی و تورهای داخل شهر توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بهره برداری از تأسیسات گردشگری جدید تا پایان سال جاری، توجه و تأکید مستمر بر ارائه مستمر بر ارائه خدمات بهینه توسط واحدهای اقامتی و پذیرایی و نظارت ویژه در این راستا و در نهایت برگزاری جشن بزرگ نوروزی را از برنامه های استان برای استقبال از سال نو دانست.
وی اظهار داشت: از آنجا که استان یزد به لحاظ بهره مندی از بافتهای تاریخی بی نظیر بویژه بافت تاریخی شهر یزد سرآمد سایر استانهای کشور است با ثبت جهانی این بافت تاریخی به عنوان پایتخت معماری ایران معرفی خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز این استان به عنوان قطب صنعت نساجی و شهر نساجی سنتی مطرح بوده و از لحاظ برخورداری از امکانات گردشگری سلامت، توجه به گردشگری مذهبی و نیز طبیعت گردی (بهره مندی از دو اقلیم متفاوت کویر و کوهستان) همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی و علاقمندان بوده است.
شرافت در پایان اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح پنج ساله توسعه گردشگری و تلاش همه جانبه عوامل اجرایی و مسئولان استان، بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری و از همه مهمتر دلسوزی و توجه ویژه مردمی شاهد رشد و توسعه و معرفی شهر دارالعباده به عنوان شهر نمونه گردشگری به جهانیان باشیم.
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..