تاملی در وضعیت اصلاح‌ طلبان و اصولگرایان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید فاضل موسوی در روزنامه روزنامه آرمان نوشت: به نظر می‌رسد وحدت اصلاح‌طلبان در بهترین شکل ممکن درحال انجام است. البته در بین جریان‌ها و احزابی که در کشور فعالیت دارند احتمال انشقاق وجود دارد اما از آنجا که سطح آگاهی و عرق ملی در کشور بالا رفته است افرادی که در دل نگران خرد، اندیشه و مصالح ملی هستند، دیگر نباید به دنبال ایجاد انشقاق در جریانات سیاسی باشند.

اصلاح‌طلبان برای به دست آوردن حداکثر کرسی‌ها در مجلس آتی بسیار امیدوارند؛ چراکه شخصیت‌های برجسته این جریان که از فرزندان عالم و فرهیخته این آب وخاک هستند و از نظر آگاهی، تخصص و موقعیتی که در بین مردم دارند، اقبال مناسبی از سوی مردم به آنها وجود دارد، در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و قطعا حضور این افراد دلسوز و باسابقه در مجلس به نفع همه آحاد مردم ایران خواهد بود.

 افرادی هم که می‌خواهند در جایگاه‌های مختلف تصمیم بگیرند حتما این دقت نظر را باید داشته باشند که کسانی روی کار آیند که خروجی مجلس به نفع ملت ونظام جمهوری اسلامی و پاسداری از ارزش‌های آن باشد. نکته دیگر درباره ائتلاف نیروهای اصلاح‌طلب است.

اصلاح‌طلبان به دنبال اتئلاف با افراد ویژه‌ای هستند که فکر اعتلای و توسعه کشور را در سر دارند. بنابراین کسانی که به دنبال اعتلای وطن، رفاه، توسعه، عدالت و برابری و پیاده کردن قانون اساسی در کشور هستند، ممکن است با مجموعه اصلاح‌طلبان در برخی موارد ذکر شده هماهنگی داشته باشند.

 اصلاح‌طلبان می‌خواهند افرادی که توانایی و سابقه روشن آنها بیانگر مفید بودن حضورشان برای کشوراست، به مجلس ورود کنند. نکته دیگر اینکه در طیفی از اصولگرایان نیز افرادی توانا و دلسوز کشور وجود دارند که این را در دوران مختلف، فرضا در مساله تصویب برجام در مجلس به اثبات رساندند.

 البته مسلم است در بین هر دو جناح افراد تندرو نیز وجود دارد و طبیعی است که فرهیختگان بعید است بخواهند با افراد تندرو در یک مسیر گام بردارند؛ چرا که تندروها دنبال تحمیل رفتار خود به دیگران و اولویت دادن منافع گروهی به مصالح عمومی هستند. در نهایت امیدواریم با هماهنگی قوای سه‌گانه و نیروهای اجرایی و ناظر بر انتخابات پیش‌رو شاهد ورود اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فرهیخته و توانا و اعتدالگرایان به عرصه، مردم بین این نیروهای شاخص و متخصص گزینش و افراد کارآمد را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..