دعوت یک موسیقی‌دان از هنرمندان برای بازدید از یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یک هنرمند موسیقی صاحب سبک که برای یک دوره آموزش موسیقی در یزد حضور یافته، در بازدید از بافت تاریخی اردکان از مهمان نوازی یزدی‌ها تمجید کرد.

 

"فربد یداللهی" از اساتید بنام و نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای ایرانی در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی اردکان از جذابیت‌های بافت تاریخی یزد و اردکان گفت و افزود: تصوّری که از استان یزد داشتم، این چنین نبود.

 

وی افزود: از اینکه برای اولین بار در استان یزد حضور دارم و با جاذبه‌های تاریخی و مردمان خونگرم آن روبرو شدم، خوشحالم و برای من خاطره‌ای به یادماندنی شد.

 

این نوازنده به دیگر هنرمندان نیز پیشنهاد حضور در استان یزد را داد و خاطرنشان کرد: استان یزد آمادگی فراگیری سبک‌های مختلف موسیقی را دارد و هنرمندان این خطه به خوبی بستر آموزش و ترویج موسیقی به ویژه موسیقی سنتی ایرانی را فراهم کرده‌اند و با حضور اساتید برجسته موسیقی کشور، قابلیت هنرنمایی هنرمندان این سرزمین فراهم است.

 

وی افزود: هنرمندان یزدی هم از نظر علمی و هم از نظر آموزشی در ساز زدن تبحر خاصی دارند و مسلماً با برگزاری چنین دوره هایی شاهد پیشرفت علاقه‌مندان موسیقی استان کویری یزد خواهیم بود.

 

یداللهی با عنوان این که یزد، منطقه‌ای جشنواره خیز است، بناهای تاریخی این استان را مکان مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف موسیقی دانست.

 

این استاد بنام سازهای کوبه‌ای در پایان اظهار کرد: با توجه به بافت تاریخی چشم‌نواز یزد، بهترین جشنواره‌ها را می‌توان در شهرهای یزد از جمله اردکان ترتیب داد و زمینه حضور بزرگان موسیقی را نیز فراهم کرد.

 

"فربد یداللهی" از جمله اساتید موسیقی ایران است که برای اولین بار در ایران ساز اُدو را طراحی و ساخته و برای شناساندن اُدو با اجرای کنسرت‌های پژوهشی متعدد در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..