همایش متولیان موقوفات استان یزد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) با حضور مدیران کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همایش تخصصی متولیان موقوفات استان یزد در امامزاده جعفر (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام امر اله حسنی نیا مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف کشور در این همایش با اشاره به فعالیت بیش از ۸ هزار متولی در سراسر کشور گفت: سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه به منظور حفظ وحدت رویه ، حفظ عین موقوفه و ثبت اسناد و مدارک موقوفات راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه به گونه ای طراحی گردیده که می تواند کمک بزرگی را در اداره امور موقوفه به متولی ارائه دهد و در حقیقت تسهیلاتی را برای فعالیت متولیان ایجاد کرده است.

مدیر کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف نامه را سند بالادستی متولیان برشمرد و افزود: اجرای نیات واقفین یکی از اصلی ترین وظائف متولیان موقوفات می باشد.

حجت الاسلام امر اله حسنی نیا، متولی را امانت دار واقفین خیر اندیش معرفی کرد و تصریح نمود: سازمان اوقاف و امور خیریه نقش نظارتی خود را در موقوفات غیر متصرفی خواهد داشت.

در این همایش همچنین سید حسین طبسی مدیر کل منابع مالی غیر عمومی سازمان اوقاف کشور گفت: سامانه جامع موقوفات راه را برای مدیریت صحیح مالی در موقوفه ایجاد کرده است و عملیات ها به گونه ای طراحی شده که از بالاترین شفافیت مالی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در ابتدای این همایش استان یزد را یکی از استان های پیشرو در حوزه موقوفات برشمرد و افزود: متولیان امانت داران نیات خیر واقفین هستند که با نظر واقف اداره امور موقوفه را به عهده می گیرند.

بیان احکام و مسائل شرعی وقف  مرتبط با متولیان توسط حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی از اساتید حوزه علمیه از دیگر برنامه های این همایش یک روزه بود

در این نشست تخصصی متولیان استان با آخرین قوانین وقف و ثبت اطلاعات موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات آشنا شدند.

در پایان این همایش از ۸ نفر از متولیان برتر موقوفات استان یزد تجلیل به عمل آمد.

قدس

بخش نظردهی بسته شده است..