کنفرانس علمی «بیماران ترومای خاص» در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کنفرانس علمی – آموزشی «بیماران ترومای خاص» در دانشگاه علوم پزشکی یزد به کار خود پایان داد.

کنفرانس علمی-آموزشی بیماران ترومای خاص با محوریت کودک با ترومای سر،خانم حامله با ترومای متعدد و بیماران با ترومای متعدد و شکستگی لگن، همراه با تدوین گاید لاین استانی روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته به کار خود پایان داد.

 

سعید کارگر، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یزد و مدیر گروه آموزشی جراحی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم با اشاره به نامگذاری بیماری تروما گفت: این بخش یکی از اولویت های مباحث پزشکی در کشور است که شامل هر نوع بیماری که در حوادث بوجود آید و افراد در این حوادث دچار صدمه و آسیب و بیماری شوند.

 

وی افزود: ما در بخش های مختلف از جامعه پزشکی اولویت خود را در خصوص آشنایی و آگاهی بخشی به خانواده های دارای کودک باتروما قرار داده ایم و در این راستا نیز به بیمارانی تروما می گوییم که دو یا بیشتز سیتم بدنی آنها درگیر این بیماری باشد.

 

مدیر گروه آموزشی جراحی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: کنفرانس علمی-آموزشی بیماران ترومای خاص با محوریت کودک با ترومای سر، خانم حامله با ترومای متعدد و بیماران با ترومای متعدد و شکستگی لگن، همراه با تدوین گاید لاین استانی با حضور ۳۰۰ نفر از پزشکان عمومی، متخصص ارتوپد، اطفال و طب اورژانس، اورورلوژی، مراقبت ویژه جراحی عمومی، جراحی اعصاب، پرستاران، کارشناسان رادیولوژی، کارشناسان و کاردانان علوم آزمایشگاهی، دانشجویان پزشکی، دستیاران اورژانس، زنان، نور و سرجری(جراحی) در سالن جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد.

 

رضا فرهمند راد، دبیر علمی کنفرانس نیز در این مراسم گفت: این کنفرانس علمی با هدف تدوین دستورالعمل واحد و لازم الاجرا جهت مدیریت و کنترل بیماران ترومای خاص و با همکاری گروه آموزشی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی یزد و جامعه جراحان ایران برگزار شد.

 

وی افزود: این کنفرانس با محوریت سه گروه ازبیماران ترومایی خاص محوریت سه گروه ازبیماران ترومایی خاص برگزار شد.

 

دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: در این کنفرانس مقرر شد تا به منظور آنژیوگرافی و آمبولیزاسیون جهت جلوگیری از خونریزی لگن دربیماران ترومای لگن و با توجه به قابلیت انجام این موارد در بیمارستان شهید صدوقی نسبت به آموزش متخصصین مربوطه، اقدامات لازم صورت گیرد.

 

لازم به ذکر است، این گاید لاین، پس ار تایید نهایی، از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، جهت اجرا به اورژانس های بیمارستان‌های استان ارسال می‌شود.

دانشجو

بخش نظردهی بسته شده است..