پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در آستانه ارسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در پی تلاش های شبانه روزی و بی وقفه کارکنان پایگاه پژوهشی و تیم متشکل از کارکنان میراث فرهنگی استان در خصوص تهیه و تکمیل  پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، این پرونده تأثیر گذار و تاریخی پس از طی نمودن پرسه زمانی نفس گیر مراح پایانی خود را سپری می کند.

در پی انجام مراحل پایانی و ارسال پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به یونسکو تعدادی از کارشناسان خِبره شاغل در پایگاه پژوهشی این اداره کل به تهران اعزام شدند تا ادامه فعالیت بی وقفه خود را با همکاری ویژه از سوی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که این حوزه دارای تجارب خوبی هستند ادامه داده و فاز نهائی پرونده مذکور که ترجمه آن می باشد تکمیل گردد.

با توجه به اهمیت موضوع و ارسال به موقع پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد به یونسکو، مدیرکل میراث فرهنگی استان شخصاً از دفتر ثبت آثار سازمان متبوع که در استان تهران واقع گردیده است بازدید نمود و از نزدیک فعالیت این تیم کوشا و فعال را رصد نمود.

مهندس شرافت تصریح نمود: ثبت بافت تاریخی شهر یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو از هر لحاظ دارای ارزش و اهمیت  وصف ناپذیری می باشد و ثبت این بافت تاریخی منسجم و زنده که به نوبه خود شاهکاری تاریخی است، می تواند به عنوان الگو و نمونه ای شایسته‌ در سطح جهانی مطرح گردد.

شرافت افزود: افتخاری که ما مردم یزد امروز داریم در پی سخت کوشی و تلاش منحصر به فرد مردمی مومن، با فرهنگ، با اصالت، هنرمند و در عین حال ساده زیست یزد بوده که توانسته اند این آثار و ابنیه کم نظیر را خلق نمایند و مهمتر از آن اینکه توانسته اند با مشارکت جمعی و هم دلی با دوستداران فرهنگ و تمدن، این بافت پر از رمز و راز را برای نسل فردای خود بجای گذارند.

این مقام مسئول اضافه نمود: امید است پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد شهر یزد پس از اتمام ترجمه تا پایان دیماه به یونسکو ارسال شود.

بخش نظردهی بسته شده است..