تاکیداستاندار یزد برضرورت آموختن زبان انگلیسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد گفت: در دنیای امروز آموختن زبان انگلیسی به یک نیاز ضروری تبدیل‌شده و برای ارتباط مؤثر با جهانیان ناگزیر هستیم این زبان را بیاموزیم.

سید محمد میرمحمدی در جلسه با اعضای انجمن معلمان زبان انگلیسی استان بابیان اینکه لازم است در حوزه فراگیری و آموزش زبان انگلیسی در کشور و استان کارهای عمیق‌تر و اقدامات مؤثر انگیزشی انجام شود اظهار داشت: در دنیای امروز وسایل ارتباطی به‌گونه‌ای است که دستیابی به منابع علمی و آموزشی بسیار آسان‌تر شده و ضروری است برای پیشرفت بیشتر و تعامل با مردم سایر کشورهای جهان در کنار زبان مادری دو یا چند زبان دیگر را فراگیریم. 

وی افزود: در حال حاضر زبان ارتباط مؤثر که بین تمام مردم دنیا مشترک است زبان انگلیسی است که این زبان باید در سنین کمتر و به‌صورت عملی همراه با مکالمه و گفتگو به کودکان و نوجوانان ما آموزش داده شود.
میرمحمدی تصریح کرد: اینکه مشاهده می‌کنیم در توافق هسته‌ای اخیر، گروه مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با زبان تعامل با کشورهای قدرتمند جهان گفتگو می‌کند به این دلیل است که وزیر امور خارجه و هیئت همراه علاوه بر تسلط بر زبان انگلیسی با نوع بیان و اینکه در چه زمانی از چه دیالوگی استفاده کنند به‌خوبی آشنا بودند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با فرصتی که در دوران پساتحریم به وجود آمده است پیش‌بینی می‌شود گردشگران خارجی زیادی برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی یزد وارد این استان شوند که انجمن علمی معلمان زبان انگلیسی می‌تواند با آموزش کسانی که علاقه‌مندی به راهنمایی این گردشگران دارند گام مؤثری را در این حوزه بردارد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود تأکید کرد: شایسته است این انجمن از ایده‌ها و فکرهای فعال، پویا، نو و ابتکاری حمایت و برای فراگیرشدن آموختن زبان انگلیسی در جامعه تلاش کند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه حسن جهانشاهی مدیرعامل انجمن معلمان زبان انگلیسی استان به ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن پرداخت و اظهار داشت: این انجمن در حال حاضر ۶۲۰ عضو دارد که از این تعداد ۳۲۰ نفر را بانوان فرهنگی مدرس زبان انگلیسی تشکیل می‌دهند.

پانا

بخش نظردهی بسته شده است..