یک فعال رسانه ای:

افزایش قارچ‌گونه سایت‌های خبری در انتخابات

افزایش قارچ‌گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در دوره‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که جامعه ما دچار یک بیماری شده است و از نداشتن یکسری رسانه‌هایی که مردم باید به آن‌ها اعتماد کامل داشته باشند، رنج می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرمسوول روزنامه «ستاره صبح» درباره‌ی لزوم ساماندهی سایت‌های خبری در آستانه‌ی انتخابات خاطرنشان کرد: افزایش قارچ‌گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در دوره‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که جامعه ما دچار یک بیماری شده است و از نداشتن یکسری رسانه‌هایی که مردم باید به آن‌ها اعتماد کامل داشته باشند، رنج می‌برد.

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا در تکمیل مطلب بالا عنوان کرد: در آستانه‌ی انتخابات، سایت‌های گوناگون خبری فعالیت می‌کنند که به نظرم مطالبشان نمی‌تواند واقعی باشد، درباره‌ی احزاب هم این اتفاق می‌افتد. به نظرم اگر امکانانش باشد باید مقابل این کار را گرفت و به مردم توضیح داده شود که به سمت خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های رسمی که سابقه‌ی طولانی مدت دارند بروند؛ چرا که هرچه سابقه‌ رسانه بیشتر باشد بهتر می‌تواند اطلاع‌رسانی کند.

وی سپس یادآور شد: در هر صورت باید مقابل این اتفاق گرفته شود و مخاطبان را به سمت سایت‌های مجاز و قابل اعتماد سوق بدهیم. به نظرم در این زمینه علاوه بر معاونت مطبوعاتی و وزارت ارشاد، دستگاه‌ قضایی هم باید وارد عمل شده و مقابل سایت‌های بدون مجوز را بگیرد. ما باید مردم را به گونه‌ای عادت بدهیم تا به سمت رسانه‌های پایدار و شناسنامه‌دار بروند.

مدیرمسوول روزنامه «ستاره صبح» همچنین پیشنهاد داد: به نظرم فضای رسانه‌ای باید در زمان انتخابات هم واقعی‌تر شود و هم در عین حال محدودیت‌هایی که در زمان غیر از انتخابات برای رسانه‌ها وجود دارد، برداشته شود تا رسانه‌ها بتوانند واقعیت‌ها را بنویسند و آزادانه عمل کنند.

صالح‌آبادی در پایان اعلام کرد که روزنامه «ستاره صبح» با توجه به فرا رسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک صفحه مختص انتخابات دارد که قرار است تا دو سال بعد تا زمان انتخابات ریاست جمهوری این صفحه ادامه داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..