چرا در مراسم ختم خرما می خورند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  حاج محمدخانی پژوهشگر طب سنتی با اشاره به علت سرو خرما در مراسم عزا اظهار داشت: در مراسمات عزا و سوگواری میزبان بیشتر غذاهایی با طبع گرم مثل خرما، حلوا و گلاب سرو می‌کنند که علت اصلی آن طبع سرد غم و اندوه و همچنین اشک چشم است که افراد با مصرف موادی با طبع گرم سردی آن از بین برود.


وی بیان کرد: در اثر استرس و نگرانی، گلبول‌های خون حرکتشان کند شده و این امر سبب کاهش فشارخون و رفت عواطف انسانی می‌شود و همچنین در مواردی باعث افت شدید قند خون و غش کردن افراد عزاداری می‌شود.

این پژوهشگر افزود: به خاطر نوع تغذیه ایرانی‌ها و این که تمایل زیادی به خوردن غذاهای آبزی دارند این مسئله سبب می‌شود تا طبع بدن‌شان سرد گونه باشد و از کاهش فشارخون رنج می‌برند.

وی ابراز داشت: حلوا و خرما سبب بالا بردن صبر و تحمل افراد در زمان بروز مشکلات می‌شود و باعث شده که افراد اندوه وارد شده را تحمل کند و با این مسئله کنار بیاید.

حاج محمد خانی در پایان گفت: گریه به دلیل طبعی سرد باعث کاهش فشارخون و سفیدی پوست‌ می‌شود و به همین دلیل است که در زمان وارد شدن مصیبت افراد سرد و بی‌حس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

بخش نظردهی بسته شده است..