انتخاب۳خوابگاه دانشگاه یزد به عنوان بهترین خوابگاه‌های کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت : در رتبه‌بندی اخیر خوابگاه‌های دانشجویی کشور از سوی صندوق رفاه دانشجویان دو خوابگاه مریم و شقایق دانشگاه یزد رتبه‌های اول و دوم کل کشور را کسب کردند و خوابگاه گل‌محمدی نیز به عنوان خوابگاهی با شرایط مطلوب معرفی شد.

دکتر علی مروتی با بیان  این خبر اظهارداشت : این رتبه‌بندی بر اساس مجموعه گسترده‌ای از شاخص‌های خوابگاهی انجام گرفت و سوئیتی‌بودن دو خوابگاه مریم و شقایق، نوسازی و بهسازی این دو خوابگاه در تابستان ۹۴ و همچنین ظرفیت مناسب اتاق‌ها، دسترسی به اینترنت و نزدیکی به امکانات مورد نیاز دانشجویان از جمله دلایل احراز رتبه برتر برای این خوابگاه‌هاست.

وی افزود: همچنین خوابگاه گل محمدی دانشگاه یزد نیز به عنوان خوابگاهی با شرایط مطلوب معرفی شد که نوساز بودن آن و تجهیزات مناسب و طراحی مناسب اتاق‌ها و ظرفیت متعادل هر اتاق و همچنین سوئیتی‌بودن آن دلیل این انتخاب است.

مروتی  تصریح کرد: مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه یزد در قالب دو پردیس ۱ و ۲ خواهران و برادران از جمله بزرگترین خوابگاه‌های کشور است که باتوجه به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر از نظر کیفی نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان ساخت : وجود امکانات و سالن‌های ورزشی، غذاخوری، فضای سبز، طرفیت مناسب اتاق‌ها و در نتیجه عدم تراکم در اتاق‌ها، دسترسی به اینترنت در تمام نقاط خوابگاه، وجود فروشگاه، تایپ و تکثیر، بوفه و… از جمله مزایای این خوابگاه‌هاست.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد با بیان اینکه در مجموع خوابگاه‌های دانشگاه یزد قریب به ۱۵۰۰ اتاق وجود دارد افزود: در مجموعه خوابگاه خواهران بیش از سه‌هزار دانشجو و در مجموعه خوابگاه برادران نزدیک به سه‌هزار دانشجو ساکن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهسازی و تجهیز سایر خوابگاه‌های دانشگاه به رتبه‌بندی مناسب‌تر در مورد سایر خوابگاه‌ها نیز دست پیدا کنیم.

قدس

بخش نظردهی بسته شده است..