برخوردبا عرضه غیرمجاز تخم‌مرغ مایع در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: دامپزشکی با واحدهای غیرمجازی که اقدام به تهیه و توزیع تخم‌مرغ می‌کنند، برخورد قانونی می‌کند.

محمدرضا متوسل‌الحسینی اظهار داشت: از آنجا که در صنایع غذایی معمولا به علت صرفه اقتصادی از تخم مرغ مایع استفاده می‌شود، تولید و عرضه این فرآورده خام دامی بسیار معمول است در نتیجه دامپزشکی بر اساس وظیفه ذاتی خود این فرایند را به صورت دقیق تحت نظارت قرار داده و مانع از استحصال و عرضه غیر بهداشتی تخم‌مرغ مایع توسط افراد و واحدهای متخلف و غیر‌مجاز می‌کند.

وی افزود: علاوه بر کارگاه‌ها و کارخانجات شیرینی‌پزی و ساخت تنقلات، انواع کارخانه‌های تهیه کننده ماکارونی و پاستا، سس‌های مختلف، غذای کودک، بستنی، فرآورده‌های گوشتی فرآوری شده و غذاهای آماده طبخ نیز از جمله مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ هستند که به طور عمده این فرآورده را به صورت مایع تهیه می‌کنند در نتیجه در صورت بروز آلودگی در مراحل جداسازی زرده و سفیده و یا شرایط نگهداری یا بسته‌بندی غیربهداشتی تخم مرغ مایع، طیف وسیعی از صنایع غذایی در معرض آلودگی‌های مختلف و خطرناک  قرار می‌گیرند.

متوسل‌الحسینی خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف مورد تایید دامپزشکی با الصاق برچسب بهداشتی که بر روی آن شماره پروانه بهداشتی بهره‌برداری، نوع محصول، نام و آدرس واحد تولیدکننده و تاریخ تولید و انقضاء قید شده باشد بر روی محموله‌های تخم‌مرغ مایع الزامی است و تنها واحدهای زیر پوشش دامپزشکی مجاز به تهیه و عرضه این فرآورده خام دامی پرمصرف هستند.

وی از صاحبان کارگاه‌ها و صنایع غذایی مصرف‌کننده تخم‌مرغ مایع تقاضا کرد: با تهیه تخم‌مرغ مایع بهداشتی از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، ضمن حفظ کیفیت و خوشنامی محصول خود به تامین سلامت شهروندان کمک کنند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..