سرعت رانندگی در یزدبالاتراز استان‌های دیگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به سرعت رانندگی در استان یزد گفت: متاسفانه سرعت رانندگی در استان یزد ۵ کیلومتر از استان‌های دیگر بالاتر است.

جمشیدی، رئیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در نشست هم اندیشی در دانشگاه یزد گفت: با توجه به تعدد وسایل رانندگی در استان یزد و فراوانی زیاد موتور سیکلت سواران در استان یزد، وضعیت رانندگی در این استان نگران کننده است.

 

وی افزود: آمار کشته شدگان در استان یزد به میزان ۵۰ درصد موتور سیکلت سواران و ۵۰ درصد نیز عابران پیاده تشکیل شده است و کودکان و کهنسالان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خاطرنشان کرد: سرعت رانندگی در استان یزد به مراتب بالاتر از سطح کشوری است و با توجه به تعداد زیاد موتور سیکلت سواران این میزان ۵ درصد بالاتر است و در صورتی که بایستی سرعت موتور سیکلت سواران پایین تر باشد.

 

جمشیدی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه رانندگی می تواند امری ضروری در جامعه باشد، زیرا تا زمانی که مردم به این باور نرسند، نمی توانیم در این راستا برنامه ریزی کنیم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد یکی از آسیب‌پذیری‌های سطح یزد به غیر از موتورسیکلت‌سواران را عابران پیاده دانست و گفت: وانت بارها، جرثقل‌ها، کامیون‌ها از جمله وسایل پر حادثه‌ای هستند که در یزد تردد داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در یزد ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در راستای کاهش سرعت، اقدامات زیادی انجام شد و الان ۳۵ دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی در یزد اضافه کردیم و تا ۱۵ یا ۲۰ روز آینده هشت دوربین دیگر اضافه می‌کنیم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که یزد به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای کشور در زمینه تصادفات رانندگی به حساب آید چرا که مردم بیش از ۵۰ یا ۶۰ کیلومتر نباید در سطح معابر شهر تردد کنند.

دانشجو

 

بخش نظردهی بسته شده است..