عدم استقبال از از قانون فرزندخواندگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقبال نکردن خانواده‌ها از قانون جدید فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست خبر داد.


انوشیروان محسنی در حاشیه دومین اجلاس علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اجرای پایلوت طرح ساماندهی مجتمع‌های روستایی غیردولتی جزو برنامه‌هاست که در قالب کارگروه در دومین اجلاس مدیران ارشاد سازمان بهزیستی نیز بررسی شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به چرایی عدم اقبال از طرح جدید فرزندخواندگی اظهار داشت: بیشتر خانواده‌ها تقاضای فرزندخواندگی دائمی رادارند ازاین‌رو زیاد طرح جدید فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست موردپذیرش واقع نشده است ولی در قانون جدید فرزندخواندگی موقت و همچنین واگذاری کودکان بدسرپرست نیز دیده شده است

وی یادآور شد: همچنین چگونگی تجمیع دفاتر با فعالیت‌های مرتبط و نحوه ادامه فعالیت دفاتر فاقد پشتوانه تشکیلاتی و مصوب از دیگر کارگروه‌هایی است که در دومین اجلاس مدنظر قرار گرفت.

وی بازبینی شرایط فعالیت مراکز درمان و کاهش اعتیاد، چگونگی تعیین شرکت‌های سازنده برتر تجهیزات توان‌بخشی و توان پزشکی و نحوه تأمین تجهیزات توان‌بخشی و توان پزشکی از دیگر کارگروه‌های این نشست بوده است.

چگونگی ارتقای کیفیت عملکرد مهدهای کودک

محسنی بندپی ادامه داد: چگونگی ارتقاء کیفیت عملکرد مهدهای کودک، برنامه‌ها و مسئولیت‌های سازمان در قبال کودکان کار و خیابان، چگونگی توانمندسازی فرزندان سازمان، بازبینی دستورالعمل مرتبط با مراکز غیردولتی و نحوه گسترش جلب مشارکت‌های مردمی از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: در این اجلاس که با حضور مدیران ستادی و سازمانی در حال برگزاری است، بازبینی و اصلاح مراکزی که تحت عنوان ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند و نحوه صدور مجوز، نحوه ارائه خدمات بازتوانی و توانمندی موردبررسی قرارگرفته است.

محسنی بندپی ادامه داد: بحث لوازم توان‌بخشی معلولان از دیگر موضوعاتی است که در این نشست موردبررسی قرار گرفت و اینکه این تجهیزات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و خدمات پس از فروش آنچه گونه باشد و در این راستا باید نیازمندی‌های معلولان سراسر کشور احصا شود و با توجه به تأکید رئیس‌جمهور نسبت به تأمین نیازمندی‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تشکیلات و ساختار سازمان بهزیستی کشور از دیگر مباحث است و بر اساس قانون و تکالیف و تعهداتی که نسبت به انجام خدمات توان‌بخشی، اجتماعی و پیشگیری داریم باید ساختار را ارزیابی مجدد کنیم تا از شرح وظایف به ساختار برسیم.

لزوم گسترش جلب مشارکتهای مردمی

انوشیروان محسنی، گسترش جلب مشارکت‌های مردمی را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: گسترش خیر جمعی از ظرفیت‌های ارزشمندی جامعه است زیرا خیر جمعی داروی بی‌بدیلی برای حل مشکلات است و باید از این ظرفیت‌ها بهره بریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به صدور ۳۰۰ هزار فقره کارت بین‌المللی معلولیت اشاره کرد: این کارت دارای یکسری مزایایی است که دارندگان کارت از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق برنامه در سال ۹۵ باید تمامی مشمولان و افراد معلول تحت پوشش از این کارت بهره‌مند شوند.

دومین اجلاس دو روزه علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور از روز چهارشنبه در ساری آغاز شد.

منبع: مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..