گزارش تحلیلی ویژه انتخابات:

گزینه نهایی اصلاح طلبان یزدی روی میز شورای مشورتی

بعد از اعلام تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی هیات اجرایی،اصلاح طلبان یزدی برنامه ریزی های گسترده ای را برای اجماع نهایی و پیروزی در انتخابات مجلس آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  تابناک یزد نوشت:طی یک هفته گذشته کاندیداهای اصلاح طلب و برخی مستقل ها برای ارائه برنامه های خود به میز مشورتی فراخوانده شده اند و پاسخگوی برخی از سوالات احزاب و فعالان اصلاح طلب یزدی بوده اند.

جواد شاکر،زهرا عابدینی،حمید رضا عارف از چهره های شاخصی اصلاح طلبی بودند که با حضور در میز شورای مشورتی به ارائه برنامه های خود پرداخته اند.

در همین حال علی اکبر اولیاء نماینده سابق مردم یزد که از حوزه انتخابیه تهران وارد گود انتخابات شده است نیز فردا صبح به این میز مشورتی در یزد فراخوانده شده است.گمانه زنی های موجود نشان می دهد که در صورت رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب در یزد،علی اکبر اولیاء با توجه به حمایتهایی که از سوی محمدرضاعارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دارد با انتقال به حوزه یزد ازاین حوزه انتخابیه به مصاف رقبای خود برود.

این درحالی است که برخی فعالان اصلاح طلب یزد با توجه به رایزنی هایی که هرکدام جداگانه با روسای ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در سطح کشور داشته اند امیدوارند همین تعداد افراد اصلاح طلب یزدی یکی از گزینه های نهایی باشند.به طوریکه شاکر بواسطه جوان بودن می تواند رای طیف وسیعی را بدست اورد و یا حمید رضا عارف به واسطه برند پدربه رای آوری بالا دست یابد.هرچند که زهرا عابدینی نیز که این روزها با استقبال زنان اصلاح طلب یزدی مواجه شده است با رای آوری از بانوان و جوانان یزدی می تواند یکی از گزینه های نهایی باشد.

البته در هممین حال، طی روزهای گذشته محمد جواد آسایش زارچی سفیر ایران در قطر که از حوزه انتخابیه یزد و اشکذر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است در یزد حضور یافته است و با برخی فعالان سیاسی رایزنی های خود را آغاز نموده است.

البته وی دارای گرایشی مستقل است اما با این همه اصلاح طلبان یزدی نیم بند نیم نگاهی به او دارند.

با این همه یک منبع مطلع به تابناک یزد گفت:بزودی گزینه نهایی ائتلاف اصلاح طلبان یزدی که به اجماع نهایی رسیده است معرفی می شود.

وی گفت:باید صبر نمود تا نتایج نهایی تایید صلاحیت ها از سوی هیات نظارت اعلام شود تا با خردجمعی که از سوی اصلاح طلبان شکل گرفته است فرد مورد اجماع معرفی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..