تقویت صنعت گردشگری بافق در اولویت برنامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار بافق با اشاره به ظرفیت های موجود گردشگری گفت: تقویت صنعت گردشگری این شهرستان در اولویت برنامه ها قرار دارد.

سید مهدی طلایی مقدم در همایش مدیران حراست ادارات استان یزد که در محل سالن اجتماعات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق برگزار شد با اشاره به تدوین سند توسعه شهرستان بافق اظهار کرد: این سند حول چهار محور صنایع معدنی و جوار معدنی ،صنایع ریلی و جوار ریلی ، کشاورزی و آبزی پروری بویژه صنایع دستی و گردشگری برنامه ریزی و تدوین شده است.
فرماندار بافق گفت: یکی از موارد مورد تأکید در این سند کاهش وابستگی به سنگ آهن و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و گسترش صنایع جوار معدنی و فولادی است.
طلایی مقدم با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته حداقل امکانات و انتظارات مردمی و نیازهای اولیه این شهرستان برآورده نشده است خاطر نشان کرد:با پیگیری های بعمل آمده و همراهی مسوولان استان یزد و شهرستان بافق پروژه های عمرانی،بهداشتی و زیر ساختی مناسبی در این شهرستان شروع شده و در حال اجرا است.
وی با اشاره به وجود راه آهن و کارخانجات تعمیرات لکوموتیو در بافق گفت : باتوجه به قرار گرفتن این شهر در پنج راه مواصلاتی ریلی کشور،به عنوان یک ظرفیت بالا و منطقه ای نمونه در خاورمیانه است که نقش مهمی در جابجایی مسافر و ترانزیت کالا دارد.
این مسوول همچنین با اشاره به بحران های شهرستان بافق در چند سال اخیر گفت : با همدلی و وفاقی که بین مردم و مسئولان استان و شهرستان بوجود آماده است ،بحران های سال گذشته به فرصت توسعه ای تبدیل شده و این خود زمینه الفبای توسعه پایدار این شهرستان است.
طلایی مقدم، شهرستان بافق را به عنوان دومین شهرستان استان یزد در داشتن جاذبه های گردشگری و امکانات اسکان توریست معرفی کرد و افزود :امیدواریم با استفاده از پتانسیل های گردشگری و معرفی برندهایی چون یوزپلنگ آسیایی در سطح بین الملل، شاهد توسعه صنعت گردشگری و حضور توریست در این شهرستان باشیم.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری جنوبشرقی یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..