مرمت آسفالت یک میلیون مترمربع از معابر شهر یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری یزد از انجام عملیات آسفالت و روکش آسفالت یک میلیون مترمربع از معابر شهر یزد خبر داد.
 «محمود توحیدی‌فر» با اشاره به تداوم نهضت آسفالت در شهر یزد افزود: شهرداری یزد در سال جاری برای مرمت و بازسازی آسفالت کوچه‌های شهر به ویژه در بافت قدیم تلاش کرده است. وی با بیان اینکه عمده عملیات آسفالت معابر شهر در مناطق محروم و فرسوده انجام شده است، ادامه داد: فعالیت‌های شهرداری برای مرمت آسفالت معابر شهر در معابر دارای عمر آسفالت ۲۵ سال به بالا انجام شده است. این مسئول به‌عنوان مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال جاری به احیای بافت قدیم با اصلاح گذرهایی چون خیابان مسجد جامع اشاره کرد. وی با اشاره به تعریض پیاده‌راه، کاهش سطح سواره‌رو  و استفاده از مصالحی غیر از آسفالت برای بهسازی این خیابان، از ادامه روند بهسازی در سایر معابر بافت قدیم خبر داد.
توحیدی‌فر گفت: یکی از برنامه‌های عمرانی شهرداری یزد اصلاح خیابان قیام، خیابان امام‌خمینی(ره) حد فاصل میدان شهید بهشتی تا تقاطع خیابان مسجد جامع و اصلاح مجموعه امیرچخماق است.وی با بیان اینکه خیابان قیام نیز مانند خیابان مسجد جامع، پیاده‌راه خواهد شد، ادامه داد: احیای معابر بافت قدیم در کنار رفع گره‌های ترافیکی آن لازم و ضروری است.مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری یزد از تهیه طرح کف‌سازی  و بدنه‌سازی خیابان قیام یزد خبر داد و افزود: این طرح با توجه به موقعیت خیابان در هسته مرکزی شهر باید در طول ۴ تا ۵ ماه اجرا شود. وی با بیان اینکه شهرداری تصمیم دارد طرح اصلاح گذرهای بافت تاریخی را تا سال آینده به پایان برساند، ادامه داد: اصلاح خیابان قیام در اولویت قرار دارد. توحیدی‌فر رویکرد سازمان عمران و نوسازی شهرداری یزد برای اجرای طرح‌های عمرانی شهر را کم کردن هزینه اجرای طرح‌های عمرانی، بالا بردن کیفیت و استفاده از مصالح نوین اعلام کرد. وی افزود: انجام عملیات روسازی خیابان‌ها با استفاده از بتن آسفالتی با جدیت از سوی این سازمان دنبال می‌شود و زیرساخت‌های آن نیز تامین شده است. مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری یزد تحول در اجرای عملیات روکش معابر شهر را انقلابی بزرگ در بهسازی معابر شهر دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..