گشت‌های پلیس یزد هدفمند می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی استان یزد از کاهش ۱۹ درصدی سرقت در یزد از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: همکاری خوب مردم یزد با پلیس، عامل اصلی کاهش سرقت‌ها است.

سردار ایرج کاکاوند،  در کمیسیون پایش جرائم استان یزد با بیان اینکه جرائم مرتبط با موادمخدر و سرقت، عمده‌ترین جرائم استان یزد را شامل می شوند، اظهار داشت: خوشبختانه با احساس مسئولیت پلیس در قبال مردم و اموال آنها و همکاری مردم یزد با پلیس، میزان سرقت‌ها در این استان ۹ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: سرقت یک پدیده منحصر به عصر جدید نیست و واقعیت این است که متجاوزان به اموال مردم از روش‌های غیرقانونی برای سلب مالکیت و ثروت مادی دیگران به نفع خود استفاده می‌کنند.

کاکاوند با بیان اینکه پلیس در قبال مردم مسئولیت قانونی و شرعی دارد، تصریح کرد: پلیس نیز تلاش کرده با هدفمند شدن گشت‌ها، افزایش سرعت و دقت در پیگیری سرقت‌ها و … حافظ جان و مال مردم باشد.

فرمانده انتظامی استان یزد از سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: برخی از آسیب‌ها خود، آسیب‌زا هستند و از اهمیت مضاعفی برخوردارند که یکی از این آسیب‌های اجتماعی، سرقت است.

کاکاوند تصریح کرد: سرقت نه تنها باعث کاهش احساس امنیت به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه می شود بلکه یکی از عوامل برهم زننده نظم و ثبات جامعه نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی قابل پیشگیری هستند، گفت: سرقت نیز در زمره آسیب‌های اجتماعی است که می‌توان با یک مطالعه علمی و دقیق، راه‌های پیشگیری و کاهش آن را شناسایی کرد.

کاکاوند با تاکید بر اینکه راهکارهای مبارزه با سرقت باید اجرایی شود، افزود: استان یزد به خاطر ویژگی خاص به ویژه در زمینه همکاری مردم با پلیس، فرصت بسیار خوبی را برای مبارزه با سرقت دارد و پلیس باید از این همکاری به عنوان یک سرمایه اجتماعی استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان یزد با تاکید بر هدفمند کردن گشت‌های پلیسی در حوزه پیشگیری از جرائم گفت: پلیس در قبال مردم هم مسئولیت قانونی دارد و هم شرعی بنابراین باید به وظایف خود دقیق‌تر از قبل عمل کند ضمن اینکه در تلاش برای پاسخگویی سریع‌تر و رسیدگی دقیق‌تر و با سرعت بیشتر به تماس‌های فوریت‌های پلیسی هستیم.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..