فتح قله شیرکوه یزد توسط تیم کوهنوردی مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) قله ۴هزار و ۷۵ متری شیرکوه یزد توسط تیم کوهنوردی ۶ نفره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک مشهد مقدس فتح شد.

تیم ۶ نفره کوهنوردی منطقه یک بنیاد شهید و امور ایثارگران مشهد مقدس در هفته وحدت و گرامیداشت میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، قله ۴ هزار و ۷۵ متری شیرکوه یزد را فتح کرد.

این صعود به سرپرستی مژگان مکبر خواهر ایثارگر و همراهی حسین شیرازی جانباز ۴۵ درصد، امرالله علی‌پور، حمید خادمی، مهرداد ثابت‌نیا و مجتبی شرفا صورت گرفت که تنها مسیر رفت و فتح این قله بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید.
حرکت آغازین این صعود که به مدت دو روز به طول انجامید از جاده تفت به سمت روستای ده بالا و روستای تزرجان از مسیر دره نجیب کلید خورد و با فتح قله به پایان رسید.
قله شیرکوه از مجموعه کوه‌های واقع در استان یزد که مساحتی معادل ۳ هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود تشکیل شده است. این کوه‌‌‌ها از جنوب‌غربی شهر یزد شروع و تا جنوب‌شرقی آن ادامه دارند، در مغرب یزد پهنای آن ۱۰ کیلومتر و طول آن حدود ۷۵ کیلومتر است. این کوهستان غالباً در زمستان از برف و یخ پوشیده است.
شهید نیوز

 

بخش نظردهی بسته شده است..