کنترل خسارت آفت در باغ های پسته استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) با مراقبت های ویژه خسارت آفت ها در باغ های استان یزد در بعضی مواقع به چهل درصد می رسد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه همایش تولید پسته چالش ها و راهکار ها در میبد گفت : آفت و بیماری ها یکی از عوامل کاهش میزان عملکرد محصول باغ های پسته است که کشاورزان باید از وارد آمدن خسارت ها جلوگیری کنند.

مرتضی فتاحی افزود : کشاورزان با مراجعه به کلنیک های گیاه پزشکی مشکلاتی را که در ارتباط با عوامل خسارت زا دارند مطرح و کلنیک های گیاه پزشکی با اعزام کارشناس به باغ ها مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه آفت در باغ های پسته بصورت دوره ای اتفاق می افتد افزود: بسته به شرایط آب و هوایی هرسال جمعیت عوامل خسارت زا فرق می کند و بعضی از سالها با طغیان آفات شیره خشک پسته ،سن پسته و در بعضی از سالها آفت چوبخوار پسته و سایر آفت و بیماری ها روبرو هستیم که باید کشاورزان به مبارزه با آن اقدام کنند. وی اشاره کرد : چهل هزار هکتار باغ پسته در استان یزد وجود دارد که یکهزار و چهارصد هکتار آن در شهرستان میبد است .

صدا و سیما

بخش نظردهی بسته شده است..