راه اندازی موزه مفاخر و علمای یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد گفت: به منظور حفظ ونگهداری از آثار به جامانده از  علماء ،فضلا وروحانیون  استان یزد موزه مفاخر وعلماء راه اندازی می شود.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد افزود : استان یزد  از دیرباز به عنوان دارالعباده و دارالعلم معرفی شده و دراین راستا  دارای بقاع و امام زاده گان متبرکه زیادی است که لازم است برای  مشتتاقان معرفی شود.
 و ی از وجود  علمای بزرگی همچون آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم ، حاج شیخ غلام رضا فقیه خراسانی وحاج سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه  نام برد وگفت:   راه اندازی موزه و زنده نگه داشتن نام این علما و مفاخر حداقل کاری است که می توانیم در این زمینه انجام داد.
وی  گفت :   در این موزه  تصویر علما و زندگی نامه های آن ها، آثاری که از این بزرگان برجای مانده در کنار ساخت تندیسی از این افراد  در نظر گرفته شده است.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد ، هدف از راه اندازی این موزه را آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان امروز و نسل آینده با سیره و سوک علمی، معنوی، سیاسی، اجتماعی، و سبک زندگی علما و مفاخری و الگوهای تربیت یافته در دامن علمی اسلام برشمرد.
صدا و سیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..