دومین دادگاه شکایت علیه مرتضوی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) وکیل شکات پرونده تامین اجتماعی با بیان اینکه ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد کیفرخواست مرتضوی صادر شده و اتهاماتش از سوی دادستان اثبات شده است، گفت: دومین جلسه رسیدگی به پرونده شاکیان تامین اجتماعی علیه مرتضوی فردا در دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت برگزار می‌شود.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با  آنا با اشاره به اینکه فردا دومین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در خصوص شکایت شاکیان پرونده تامین اجتماعی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت کیفری ۲ تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این پرونده دو متهم وجود دارد یکی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دیگری مدیر کل سابق مالی سازمان تامین اجتماعی است.
وی به موضوعاتی که قرار است در جلسه فردا مورد بحث قرار گیرد اشاره کرد و افزود: پرداخت‌های غیر قانونی مرتضوی به افراد غیر از زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و واگذاری شرکت‌های شستا به سورینت قشم است که برای نوع قراردادی که تنظیم شده کیفرخواست ارائه شده است.
وی با بیان اینکه جلسه دادگاه رأس ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، در واکنش به اظهارات مرتضوی مبنی براینکه به ایتام و مستضعفین کمک‌هایی داشته و مبلغی را در اختیار نماینده‌های مجلس قرار داده است، اضافه کرد: ادعای مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی این بود که این مبالغ را از طریق نمایندگان مجلس یا معاونین ریاست جمهوری به افرادی که نام برده شد، داده است تا آنها این مبالغ را به دست نیازمندان برسانند.
وکیل مدافع شکات تامین اجتماعی ادامه داد: در مدت دو سالی که از شروع رسیدگی به این پرونده گذشته است مرتضوی مدعی بوده من می خواهم لیستی را در این خصوص به مقام قضائی ارائه دهم. من به عنوان وکیل شکات در ۱۰ جلسه بازپرسی حضور داشتم و دادگاه تشکیل شده است تا به امروز مرتضوی هیچ مدرکی را دال بر صحت صحبت‌هایش ارائه نکرده است و مدعی بوده من این اسم‌ها را اعلام نمی‌کنم تا دیگران از آن سوء استفاده نکنند و این اسم‌ها را تنها در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهم، برداشت من این است که ممکن است اصلا چنین لیستی وجود نداشته باشد و شاید مبالغی را که مدعی است حتی به آن افراد هم نداده باشد.
وی در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی مبنی براینکه در پرونده بابک زنجانی هیچ نقشی نداشته است، گفت: اوایل این هفته مرتضوی نامه‌ای نوشته و آن را منتشر کرده است و به جای آنکه بیاید و جواب‌های قانونی خود را در جلسه دادگاه مطرح کند نامه‌ای می‌نویسد و آن را در اختیار برخی از رسانه‌ها قرار می‌دهد و مطالب کذبی را بیان می‌کند. مرتضوی در یکی از خبرگزاری‌ها اسنادی را در خصوص کیفرخواست صادره یا قرار منع تعقیب خود در خصوص پرونده خود و زنجانی را منتشر کرده است.
ترک همدانی ادامه داد: اگر بنا به انتشار مدرک خاصی باشد ما الان مدارکی را در دست داریم که اتهامات مرتضوی در آن موجود است و اگر بخواهیم این مدارک را منتشر کنیم مشخص می‌شود صحبت‌های مرتضوی نادرست بوده است. مستندات اتهامات ایشان موجود است و بر اساس این اسناد، کیفرخواست صادر شده و اتهامات ایشان از ناحیه دادستان نیز اثبات شده و پرونده به دادگاه آمده است و ما مطابق مقررات در دادگاه تقاضای رسیدگی داریم.

بخش نظردهی بسته شده است..