۱۵ دیماه نقطه عطفی در تاریخ ابرکوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  ۱۵دیماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این منطقه بشمار می رود.

به گزارش تابناک یزد،ابرکوه با سرو چهار و هزار ۵۰۰ سال و متبرک به قدوم امام هشتم (ع) و مردمانی مومن و انقلابی در ۱۵ دیماه ۸۶ میزبان رهبر و مقتدای خود بود.

از ساعت های اولیه صبح، ورزشگاه شهید پوراکبری ابرکوه مملو از جمعیت مردمان این شهر باستانی است و برای استقبال از میهمان عزیز خود از روزهای گذشته سخت مشغول تدارک بوده اند.
'عمری است برای دیدنت منتظریم' این جمله را در پایین جایگاه سخنرانی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی با خطی زیبا نوشته بودند و اطراف ورزشگاه نیز با جملاتی از امام راحل در وصف مقام معظم رهبری و خوش آمدگویی آذین بندی شده بود.
'زمستان را بهاری کردی آقا، به شهر من صفا آوردی آقا' احمد امیدی یکی از شاعران به نمایندگی از مردم حاضر در مراسم با لحن خوش این بیت ها را می خواند و مردم بیشتر و بیشتر به ساعت خیره می شدند؛ حدود ۱۰ صبح بود.
یکی از اهالی تعریف کرد که از روستاهای اطراف با پای پیاده آمده است گفت که با جمعی از سالخوردگان روستایشان از سحر راه افتاده اند و در این هوای نامساعد، خودشان را به ابرکوه رسانده اند غصه می خورد که چرا محل ایستادنش خیلی مناسب دیدن آقا نیست دلم نیامد خلوتش را به هم بزنم و بیشتر سؤال کنم.
نامش عباس بود، از وصف آن پیرمرد دیگر که به خاطر فشار جمعیت حالش بد شده بود اما تا آخر مراسم، نشسته بود و آقا را نگاه میکرد چیز زیادی نمیگویم.
ساعت ۱۵/۱۰ صبح ابتدا سکوتی در ورزشگاه حاکم میشود و ناگهان فریاد شادی بر می خیزد، 'ای گل سرخ و خوشبو خوش آمدی به ابرکوه' این شعار را به همراه دیگر شعارهای مرسوم سر می دهند و آقا دعوتشان می کند به نشستن .
فرماندار ابرکوه در این زمینه گفت: ۱۵ دیماه هرسال تداعی گر خاطره حضور تاریخی و باشکوه مرجع عالیقدر تشیع و رهبر معظم انقلاب به دیاردارلسعاده ابرکوه است.
سید نبی رسولی با تبریک به مناسبت هشتمین سالگرد سفر پر خیر و برکت حضرت مقام معظم رهبری به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵ دیماه یک روز تاریخی و ماندنی در تاریخ این شهرستان است که هیچ گاه از خاطره مردم نجیب، قدرشناس و ولایتمدار این خطه محو نخواهد شد.
وی اظهار کرد: این سفر تاریخی علاوه براینکه منشاء خیرات و برکات بود روز مبارکی برای مردم شریف ابرکوه است.
این مسوول خاطرنشان کرد: طرحهای عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، میراث فرهنگی و خدماتی در این شهرستان محروم جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب بود که همه آنها اجرایی شده است که مهمترین طرح های مصوب رهبر معظم انقلاب، طرح های تکمیل مطالعات راه آهن یزد به اقلید، مطالعه انتقال آب کشاورزی و صنعت ، شبکه آبرسانی و تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی است.
فرماندار ابرکوه درباره اعتبار طرحهای یادشده نیز اظهار داشت: برای اجرای این طرحهای مصوب شده حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رسولی همچنین خاطرنشان کرد: درآبان ماه امسال۳۰ میلیارد ریال نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه تکمیل پروژهای مصوب سفر معظم له در ۱۵ دی ماه سال ۸۶ برای ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب آشامیدنی ابرکوه که ۶۰ درصد پیشرفت دارد اختصاص یافته است .
وی از سرعت ساخت راه آهن یزد – اقلید خبرداد و تصریح کرد: این طرح ملی در پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد که نقش بسزائی در توسعه استان و شهرستان دارد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..