فرماندار یزد:

آموزش از ارکان مهم انتخابات است

فرماندار یزد گفت: باید در دوره های آموزشی که برای مجریان انتخابات برگزاری می شود کلیه قوانین دقیق ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، هفدهمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان یزد به ریاست فرماندار و با حضور کلیه اعضای ستاد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در ابتدای این جلسه با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره اظهار داشت: ثبت نام افراد با سلیقه های متفاوت در این دوره می تواند زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را فراهم سازد.

وی افزود: طبق برنامه زمان بندی انتخابات بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی به استناد ماده ۵۰ قانون از تاریخ پنجم دی ماه آغاز و تا ۱۴ دی ماه به مدت ده روز صورت خواهد گرفت.

فرماندار یزد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش ار ارکان مهم و تأثیرگذار انتخابات است گفت: وزارت کشور در خصوص ارائه آموزش های لازم به عوامل اجرایی انتخابات تاکید داشته و ضروری است که برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل ممکن و اجرای صحیح قانون عوامل برگزار کننده از آموزش های لازم برخوردار باشند.

" شاکری شمسی " با تأکید به اینکه برگزاری دوره های آموزشی برای همه رده های اجرایی انتخابات لازم است تصریح کرد: باید در دوره های آموزشی که برای مجریان انتخابات برگزاری می شود کلیه قوانین دقیق ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات اضافه کرد: با وجود اینکه عوامل اجرایی انتخابات افرادی باتجربه هستند اما با توجه به تغییر آیین نامه ها و قوانین در طول زمان ارائه آموزش های لازم به این افراد الزامی است.

فرماندار یزد در پایان خواستار برنامه ریزی به منظور برگزاری منظم و هدفمند دوره های آموزش عوامل اجرایی انتخابات توسط کمیته آموزش ستاد انتخابات شهرستان شد.

بخش نظردهی بسته شده است..