آزمون بزرگ اصلاح طلبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «روزنامه آرمان» در یادداشتی به قلم «محمدعلی مشفق» با عنوان«آزمون بزرگ اصلاح طلبان» می نویسد:« انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با همه فراز و فرود‌هایی که در ابعاد مختلف آن اعم از رد صلاحیت‌ها که در سخنان اخیر سخنگوی نهاد نظارت‌کننده بر انتخابات در رسانه‌های شنیداری و تصویری آمده است، دارد و می‌تواند فرصت‌ را از جریان اصلاح‌طلب برای رقابت جدی‌تر بگیرد اما باید گفت که میدان و فضای رقابت‌های انتخاباتی به گونه‌ای هم محدود و بسته نیست که اصلاح‌طلبان نتوانند بر اساس قواعد بازی و نقشه راه رقابت‌های انتخاباتی در این میدان نقش سازنده خود را ایفا کنند.

بلکه هنر اصلاح‌طلبان در این رقابت نفسگیر زمانی خودش را نشان خواهد داد که با اتحاد و یکپارچگی و همگرایی همه‌جانبه، گردنه‌ها و پیچ‌ها را با تدبیر وانسجام و با برخوردهای قانونی وعقلانی وصبوری که لازمه شرایط امروز جامعه ماست پشت سر گذارند و پیامی همراه با آرامش والبته درک و فهمی همه‌جانبه از خواست‌ها و مطالبات واقعی و انباشته ملت به ویژه طبقات ضعیف جامعه ارائه کنند.
فرودستان گویی باورشان شده است که دیگر صدای ضعیف آنها را به‌خوبی شنیده نمی‌شنود و هر روز که می‌گذرد پولدارها پولدارتر و فقیران فقیرتر می‌شوند و تفاخر ثروتمندان و فخر‌فروشی آنان به برج‌ها و ماشین‌های چندمیلیاردی خود در خیابان‌ها سبب شده است که حقارت‌ها و کمبودها، خودش را درساحت مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و حتی مهاجرت و… به نمایش گذارد. این در واقع نه خواست جریان راست اصولگراست و نه جریان اصلاح‌طلب و تحول‌خواه جامعه.
لذا بر پرچمداران اصلاح‌طلبی فرض است که با چشمانی باز، این معضلات و به‌طور خاص اقتصاد بیمار و بحرانی کشور را مدنظر قرار دهند و با دادن عهد و پیمانی مستحکم به مردم، عزم خود را جزم کرده و از رد صلاحیت هم که ممکن است دامن آنها را بگیرد، نهراسند. بلکه باید با برنامه و تدبیر حل چند معضل اساسی را که مردم با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند، در دستور کار قرار دهند والبته این مهم شدنی نیست مگر اینکه تمامی اصلاح‌طلبان سراسر کشور، الگوی انصراف و گذشت آقای دکتر عارف را در تمامی حوزه‌های انتخابیه پیش روی خود قرار دهند و منافع ملی و هدف‌های اصلاح‌طلبانه و جمعی را بر منافع شخصی و فردی و منطقه‌ای ترجیح دهند که بدون شک با عمل به آن ردای پیروزی و عزت بر تن اصلاح‌طلبان راست خواهد آمد.

بدیهی است که تنها در سایه پا نهادن بر خواسته‌های فردی و ترجیح منافع جمع و کشور است که می‌توان پیشرفت وآبادانی ایران اسلامی را در آغوش گرفت و در چنین شرایطی است که منافع فرد فرد جامعه هم تحقق پیدا خواهد کرد. البته نباید از سازوکار‌ها وساختارهای پیش بینی شده که توسط قاطبه اصلاح‌طلبان در حوزه‌ها واستان‌ها تعبیه شده است انتظار عدالت و داوری صددرصد و بدون لغزش و خطا را داشت بلکه آنچه مهم است اینکه همه عزیزان نامزد شده، پس از تایید باید از سازوکارها وساختارهای تعبیه شده در حوزه‌ها و استان‌ها و شورای عالی با همه کاستی‌هایی که ممکن است در پی داشته باشد، تمکین نمایند که اگر چنین شود، طبیعی است راه‌های ناهموار وپیچ وخم‌ها، یکی پس از دیگری به رروی ما و همه ملت گشوده خواهد شد.»

 

بخش نظردهی بسته شده است..