فرماندار یزد: قوانین انتخابات باید دقیق اجرا شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرماندار یزد گفت: باید در دوره های آموزشی که برای مجریان انتخابات برگزار می شود کلیه قوانین دقیق ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

محمود شاکری شمسی در هفدهمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان یزد با بیان اینکه آموزش از ارکان مهم و تأثیرگذار انتخابات است افزود: وزارت کشور در خصوص ارائه آموزش های لازم به عوامل اجرایی انتخابات تاکید داشته و ضروری است که برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل ممکن و اجرای صحیح قانون عوامل برگزار کننده از آموزش های لازم برخوردار باشند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه عوامل اجرایی انتخابات افرادی باتجربه هستند اما با توجه به تغییر آیین نامه ها و قوانین در طول زمان ارائه آموزش های لازم به این افراد الزامی است.
فرماندار یزد با اشاره به افزایش صد درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره اظهار داشت: ثبت نام افراد با سلیقه های متفاوت در این دوره می تواند زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را فراهم سازد.
وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی انتخابات بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی به استناد ماده ۵۰ قانون از تاریخ پنجم دی ماه آغاز و تا ۱۴ دی ماه به مدت ده روز صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..