ثبت جهانی بافت تاریخی یزد؛بزودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن محکوم کردن شهادت شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، گفت: اقدام ددمنشانه رژیم تروریست پرور آل سعود در اعدام آیت ا… شیخ نمر نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان بوده است.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع با تسلیت شهادت این عالم بزرگ به جامعه مسلمان، خاطرنشان کرد: بی‌تردید راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مردم مسلمان جهان، بویژه شیعیان مظلوم عربستان سکوت نخواهند کرد و به مبارزه فراگیر خود ادامه خواهند داد.

در ادامه جاسه محمد رضا عظیمی زاده شهردار یزد گزارشی از اقدامات عمرانی انجام شده و در حال انجام را به اعضای شورا ارائه نمود.

مهندس محمد رضا عظیمی زاده در این زمینه تصریح کرد: کار اجرای پروژه زیرگذر میدان آیت ا… خاتمی در هفته جاری آغاز خواهد شد و هماهنگی های لازم در جهت رفع ترافیک در زمان اجرای پروژه با پلیس راهور انجام شده است.

شهردار یزد در ادامه به اقدام شهرداری به پیاده روسازی و کف سازی در معابر سطح شهر اشاره نمود وافزود: کار کف سازی پیاده روها در خیابان حضرت  مهدی (عج) ، بلوار فضیلت، بلوار بسیج و بلوار دانشگاه آغاز شده و با پیشرفت مناسبی ادامه دارد.

محمد رضا عظیمی زاده به ساختمان کتابخانه مرکزی  یزد هم اشاره نمود و در این زمینه افزود: انشاا… تا آخر سال اجرای عمرانی این پروژه به پایان خواهد رسید.

محمد رضا عظیمی زاده در پایان گزارش خود از تشکیل ستاد نوروزی برای شهر خبر داد و از اعضای شورای اسلامی شهر یزد خواست تا نمایندگان شورا به این ستاد برای برنامه ریزی بهتر معرفی شوند.

در پایان جلسه علنی امروز، موضوع ثبت جهانی شهر یزد با مهندس شرافت مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با حضور مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در ابتدا اعضای شورای اسلامی شهر یزد نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بافت تاریخی و ثبت جهانی آن و مشکلات موجود در بافت عنوان نمودند. 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان گفت: بافت تاریخی یزد در واقع بزرگترین ثروتی است که از گذشتگان به نسل امروز رسیده و این میراث در نوع خود منحصر به فرد است و در هیچ نقطه‌ای از کشور بافت تاریخی به انسجام یزد نداریم.

وی با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای سال ۲۰۱۷ آماده شده، اظهار داشت: این پرونده با تلاش مسئولان استان تا آخر هفته آینده آماده و تا ۲۵ دی‌ماه به یونسکو ارسال خواهد شد.

قدس

بخش نظردهی بسته شده است..