راه اندازی قطعه مشاهیر و مفاخر در آرامستان بافق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهردار بافق از احداث و راه اندازی قطعه مشاهیر، مفاخر ، هنرمندان و خبرنگاران برای نخستین بار در آرامستان این شهر خبر داد.

سید علی نوروز زاده  اظهار داشت: این قطعه به مساحت ۳۲۰ متر مربع در ضلع غربی آرامستان بهشت حسین بافق پیش بینی، ساخته و برای خاکسپاری نام آوران این شهرستان آماده شده است.

شهردار بافق یاد و خاطره استاد،ادیب و پیشکسوت عرصه فرهنگ و ادب بافق 'سید عباس آیت اللهی' را گرامی داشت و با تسلیت به خانواده این مورخ و نویسند فقیدگفت: این فرهیخته دیارمان اولین شخصیت علمی و فرهنگی بود که عصر روز گذشته در این قطعه به خاک سپرده شد.
وی با بیان اینکه قطعه هنرمندان و مشاهیر بافق گنجایش دفن بیش از ۱۵۰ نفر را دارد بیان کرد: از این به بعد نویسندگان، هنرمندان،مشاهیر، مفاخر و خبرنگاران که چهره در نقاب خاک می کشند در این قطعه خاکسپاری می شوند.
استاد ایت اللهی از فرهنگیان پیشکسوت شهرستان بافق بود که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را در عرصه تعلیم و تربیت و اعتلای فرهنگ بافق سپری کرد و اکثر مدیران فعلی دستگاههای اجرایی شماری از مردم شهرستان بافق، نزد این استاد فرهیخته تلمذ کرده و از دوران دبیرستان حتی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نیز از وی خاطرات خوشی دارند.
این استاد سحرگاه روز یکشنبه بعد از تحمل یکماه بیماری تنفسی در سن ۸۵ سالگی در بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد.
ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..