راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرهنگی و امور جوانان استان یزد گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۶۷۴۴ واقعه ازدواج و ۹۳۵ واقعه طلاق در این استان ثبت شده است.

طوبی مازارزاده  با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری میانگین سنی ازدواج پسران یزدی ۲۷.۷ و دختران یزدی ۲۲.۹ و سن طلاق مردان این استان ۳۴.۹ و زنان ۳۰.۱ بوده است. نسبت ازدواج استان یزد به کل کشور ۱.۲۳ و طلاق ۰.۸ است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی به منظور راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج استان یزد گفت: ۴ جلسه تا کنون در این زمینه برگزار کرده‌ایم تا به ترکیب اعضای مجمع دست یابیم و قرار است در جلسه بعدی اعضای مجمع خیرین ازدواج قطعی شود.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان استان یزد با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج با هدف ترویج ازدواج بین جوانان استان یزد به ویژه ازدواج آسان تشکیل خواهد شد، اظهارکرد: قصد داریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ازدواج را در دستگاه‌های اجرایی همسو کنیم و از ظرفیت‌های خیرین نه تنها در زمینه تامین جهیزیه بلکه ارایه مشاوره پیش و پس از ازدواج بهره ببریم.

مازارزاده در پایان گفت: مسئولان می‌توانند با شخصیت حقیقی خود در مجمع عضو شوند و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز نیز بهره بگیریم. همچنین قصد داریم زمینه ارایه مشاوره حقوقی را به زوجین جوان در صورت نیاز آنان فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..