تشویق شهروندان یزدی به استفاده از حمل و نقل عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اعضای شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی تاکید کردند.
 آنها در آخرین جلسه شورای شهر یزد توسعه حمل و نقل عمومی را در کاهش تصادفات و جلوگیری از آلودگی هوا موثر دانسته و خواستار روان‌سازی ترافیک شهر به ویژه در ایام نوروز امسال شدند. آنها راه‌اندازی سامانه پیامکی اعلام سرعت غیرمجاز به راننده با توجه به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در شهر را ضروری دانستند.
اعضای شورای شهر همچنین خواستار برخورد با رانندگان متخلفی که در ایستگاه‌های اتوبوس شهری پارک می‌کنند شدند و از بروز این مشکل در خیابان آیت‌الله کاشانی خبر دادند.
آنها خواستار تخصیص عوارض ویژه حمل و نقل عمومی به شهرداری یزد شدند و از حضور پررنگ ماموران پلیس راهور در تقاطع‌های شهر تشکر کردند. راه‌اندازی سامانه جدید ترافیکی برای اطلاع‌رسانی پلیس راهور به رانندگان، فعال کردن بلندگوهای هشداردهنده ترافیکی نصب شده در چهارراه‌ها ، کنترل بیشتر سرویس مدارس و جلوگیری از تردد مینی‌بوس‌های از رده خارج از دیگر پیشنهادهای اعضای شورای شهر در این جلسه بود.
اعضای شورای شهر همچنین استانداردسازی سرعت‌گیرهای شهر آموزش و فرهنگ‌سازی برای خوب رانندگی کردن، حضور به‌موقع پلیس در تصادفات برای انجام کار کارشناسی و کنترل بیشتر معابر یک‌طرفه  را مورد تاکید قرار دادند. آنها همچنین راه‌اندازی ایستگاه موقت در معابر شهر برای کنترل سرعت و ترافیک، نظارت و کنترل بیشتر اتوبوس‌ها در پایانه‌های درون شهری به خصوص میدان شهید آقابابایی را خواستار شدند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد در این جلسه درباره نصب دوربین‌های کنترل سرعت در شهر و کاهش تصادفات توضیحاتی داد. «محمدرضا شفیعی» از پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد خبر داد و افزود: برای افزایش استفاده شهروندان از ناوگان سازمان تاکسیرانی برنامه‌ریزی شده است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..