ارائه ۱۶۰سرویس خدماتی روی کارت‌های الکترونیک یزدیها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد از ارائه ۱۶۰ سرویس خدماتی روی کارت‌های الکترونیک شهروندان یزدی خبر داد.
«مسعود تاج‌آبی» افزود: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد در تلاش برای طراحی کارت شهروندی برای ارائه خدمات شهری به شهروندان در قالب یک کارت واحد است. وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ نفر ساعت برای طراحی این کارت کار شده است. امیدواریم بتوانیم ساختاری را اجرا کنیم که شهروندان بتوانند همه خدمات شهروندی و شهری را در قالب این کارت واحد با تمام شرایط و مزایا دریافت کنند. وی با بیان این‌که تاکنون ۱۶۰ سرویس خدماتی روی این کارت تعریف شده است، اظهار کرد: اکنون۸۰ طرح روی این کارت قابل احصاست.
تاج‌آبی با تاکید بر این‌که استفاده از کارت شهروندی در ارائه خدمات به شهروندان در دنیا حرف اول را می‌زند، گفت: در حال حاضر بهای بلیت ناوگان اتوبوسرانی، بهای پارک‌ کردن در حاشیه‌ خیابان در قالب طرح پارکومتر و بهای برخی از پارکینگ‌های شهرداری به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: خدمات شهری باید در قالب یک کارت واحد با عنوان کارت شهروندی که کارت شناسایی هر شهروند تلقی می‌شود به شهروندان ارائه شود، از این رو مطالعاتی در این باره در سازمان فاوای شهرداری یزد آغاز شده است.
مدیر عامل فاوای یزد گفت: این کارت به منزله کیف پول شهروندان تلقی می‌شود که تمام خدمات شهری شهرداری درآن تعریف شده است و شهروند در ازای استفاده از این خدمات، بهای آن را به صورت الکترونیک پرداخت می‌کند.
تاج‌آبی از تشویق شهروندانی که از این کارت برای دریافت خدمات شهری استفاده می‌کنند، خبر داد و افزود: برای جلب مشارکت مردم و استقبال آنها از کارت شهروندی، تشویق‌هایی از جمله ارائه تخفیف خدمات در نظر گرفته خواهد شد. وی بیان کرد: هر شهروند می‌تواند تمام خدمات مراکز تفریحی، فرهنگی و خدماتی زیرمجموعه شهرداری یا دیگر دستگاه‌ها از جمله کتابخانه و موزه را با ارائه کارت شهروندی که از قبل شارژ شده است، دریافت کند.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد با اشاره به این‌که زیرساخت‌های اجرای این طرح در شهر یزد فراهم است، گفت: از آنجا که فعالیت‌های جزیره‌ای برای ارائه خدمات به صورت الکترونیک در برخی معاونت‌های شهرداری به ویژه معاونت حمل و نقل آغاز شده بود؛ از این رو صدور کارت شهروندی از سوی سازمان فاوا، با جدیت دنبال می‌شود تا جلوی این کارهای موازی را بگیرد. وی با اشاره به اهمیت مطالعه و تدوین راهکار مشخص برای ارائه خدمات شهرداری در قالب کارت شهروندی ادامه داد: کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری یزد در حال بررسی تجارب دیگر شهرهای کشور در صدور کارت‌های شهروندی هستند. وی یکی از معایب اجرای این طرح را دسترسی نداشتن شهروند به کارت و شارژ آن در صورت مفقودشدن دانست و افزود: ساز و کارهایی درحال تعریف است که در صورتی که شهروندی کارت خود را گم کند، بتواند از شارژ موجود در کارت همچنان بهره‌مند شود.
این مسئول یکی دیگر از معایب صدور کارت شهروندی در برخی از شهرهای کشور را دسترسی نداشتن شهروندان به محل شارژ این کارت‌ها اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح را به صورتی در شهر یزد اجرا کنیم که همه مشکلات اجرای آن رفع شده باشد.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..