فردا، پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس ستاد انتخابات کشور: هیئت های اجرایی فردا نتایج نهایی داوطلبان احراز صلاحیت شده را به هیئت های نظارت اعلام می کند.

 
محمدحسین مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: تاکنون در هیچ حوزه انتخابیه ای، اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده توسط هیئت های اجرایی اعلام نشده است.
 
وی گفت: پس فردا یعنی سه شنبه ۱۵ دی اسامی داوطلبانی که صلاحیت آن ها توسط هیئت های اجرایی احراز شده است اعلام می‌شود و نتیجه در اختیار هیئت های نظارت استان ها قرار خواهد گرفت.
 
مقیمی گفت: پس از این مرحله داوطلبانی که صلاحیت آن ها از سوی هیئت های اجرایی احراز نشده است چند روزی فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیئت های نظارت استان ها اعلام کنند.
 
وی افزود: تا این لحظه نمی توان آمار قطعی و نسبی از داوطلبان احراز صلاحیت شده توسط هیئت های اجرایی اعلام کرد.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: کسانی که در سوابق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی فاقد سوء پیشینه بودند، صلاحیت آن ها احراز می‌شود.
 
مقیمی افزود: ۱۲ موردی که ما به استناد آن نمی توانیم داوطلبان را احراز صلاحیت کنیم در ماده ۳۰ قانون انتخابات احصاء شده است و اگر داوطلبان در دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات سابقه داشته باشند به ما منعکس می شود و ما آن را به داوطلبان اعلام می کنیم.
وی گفت: البته داوطلبان در جریان سوابق خودشان هستند و اکثر آن ها برای اولین بار است که در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده‌اند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: امیدواریم در این دور از انتخابات داوطلبان بیشتری رقابت کنند تا رقابت پرشور شکل بگیرد.
 
مقیمی در مورد استفاده هیئت های اجرایی از تحقیقات محلی برای بررسی احراز صلاحیت داوطلبان گفت: از آنجایی که هیئت های اجرایی از سوی اقشار مختلف مردم انتخاب می شوند و به تایید هیئت نظارت می رسند ما با انتخاب هیئت های اجرایی و معتمدان محلی این اختیار را به آن ها دادیم تا خودشان بررسی های محلی را انجام دهند.
 
دستگاههای ماشینی اخذ رای؛ در انتظار تاییدیه سازمانهای مدنظر شورای نگهبان
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت : وزارت کشور به دنبال دریافت تاییدیه از سازمان های مدنظر شورای نگهبان برای امنیت دستگاه های ماشینی اخذ رای است.
 
محمد حسین مقیمی افزود : شورای نگهبان برای حصول اطمینان از امنیت دستگاه های ماشینی اخذ رای و امنیت رای مردم از سازمان های داخلی اطمینان دهنده خواسته است ، تا نظرات خود را ارائه کنند.
 
وی تصریح کرد : حتماً دنبال دریافت تاییدیه از سازمان های ذیربط مدنظر شورای نگهبان هستیم تا وزارت کشور و شورای نگهبان اطمینان کافی داشته باشند که از آرای مردم حفاظت و امنیت انتخابات تضمین می شود.
 
مقیمی گفت : امنیت دستگاه های ماشینی اخذ رای برای ما حائز اهمیت است و تلاش می کنیم این اطمینان حاصل شود. 
 
رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد خرید ماشین های اخذ رای از کشورهای خارجی نیز گفت :در این مورد با یک شرکت داخلی قرارداد بستیم و قرار است آن شرکت برخی تجهیزات را از خارج کشور تامین کند و قسمت هایی را که در داخل کشور ساخته می شود از داخل تامین کند.
مقیمی تاکید کرد : آنچه در این مورد مهم است این است که اطمینان حاصل کنیم که دستگاه های ماشینی اخذ رای می توانند کار ما را به خوبی انجام دهند.
 
وی گفت : مهمترین قسمت کار در مورد دستگاه های ماشینی اخذ رای نرم افزار آنهاست که به همت کارشناسان داخلی تهیه شده و ما در این مورد هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم.

بخش نظردهی بسته شده است..