پاکسازی چهره یزد از ماشین‌آلات ساختمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدت‌ها بود که میدان‌های ورودی شهر به دلیل توقف طولانی ماشین‌آلات ساختمانی مانند تراکتور، بیل‌مکانیکی و لودر  زرد و بی‌روح شده بود. از این رو اداره اجرائیات شهرداری یزد با آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری این ماشین‌آلات، چهره شهر را از این غول‌های آهنی پاک کرد.
میدان امام علی(ع) در ورودی غربی یزد، میدان صنعت، بلوار مدرس، بلوار دهه فجر و… به محل توقف دائمی ماشین‌آلات ساختمانی تبدیل شده بود و مالکان آنها محلی مناسب برای پارک این نوع ماشن‌آلات در نظر نمی‌گرفتند.
ماموران اجرائیات شهرداری بارها و بارها به مالکان تذکر داده بودند که این ماشین‌آلات را از حاشیه میدان دور کنند اما مالکان که همواره در کنار این ماشین‌آلات حضور داشتند، ادعای مالک‌نبودن می‌کردند و از ماموران شهرداری می‌خواستند این تذکر‌ها را به مالکان ماشین‌آلات بدهند.
این مشکل در بسیاری از میدان‌های شهر از جمله میدان نماز و میدان صنعت و برخی میدان‌های دیگر مشهود بود و ماموران شهرداری که بارها برای انتقال ماشین‌آلات مراجعه کرده بودند، به‌دلیل برداشتن باتری این ماشین‌آلات قادر به روشن‌کردن و انتقال آنها به پارکینگ نبودند.
سرانجام شهرداری یزد در روزهای سرد زمستان شیوه برخورد با این متخلفان را تغییر داد. این‌بار با اجرای رای دادگاه و حضور ماموران پلیس راهور و نیروی‌انتظامی این طرح عملیاتی شد.
ماموران اجرائیات شهرداری یزد با هر وسیله‌ای برای جابه‌جایی ماشین‌آلات ساختمانی پارک شده در حاشیه میدان امام علی(ع) و میدان صنعت، وارد عمل شدند و پس از انتقال ۸ دستگاه، کم‌کم مالکان این ماشین‌ها وارد صحنه شدند و ماشین‌آلات را به نقاط مجاز منتقل کردند.

برخورد ضربتی شهرداری
رئیس اداره اجرائیات و کنترل انتظامات شهرداری یزد از اجرای طرح «ضربتی» برای جابه‌جایی ماشین‌آلات ساختمانی خبر داد و گفت: هدف این طرح، برخورد با توقف ماشین‌آلات ساختمانی است که در حاشیه میدان‌های شهر پارک می‌شوند.
«سیدمحمد میرجلیلی» با اشاره به بروز این مشکل در برخی از میدان‌ها و معابر شهر، همکاری نکردن مالکان برای جابه‌جایی ماشین‌آلات، با وجود اخطارهای مکرر اداره اجرائیات شهرداری را عامل اصلی اجرای این طرح اعلام کرد. وی افزود: در قالب این طرح، شهرداری با در اختیار داشتن حکم دادستانی و با پشتوانه ماموران پلیس راهور و نیروی‌انتظامی برای انتقال ماشین‌آلات به پارکینگ شهرداری اقدام‌ کرد.
میرجلیلی با بیان این‌که در زمان اجرای این طرح، تنها ۸ دستگاه از ماشین‌آلات ساختمانی به پارکینگ شهرداری منتقل شد، گفت: ۷۰ درصد ماشین‌آلاتی که در این ۲ میدان پارک شده بودند از سوی مالکان به نقاط مجاز منتقل شدند.
این مسئول ادامه داد: مالکان پس از مشاهده جدیت شهرداری در برخورد با این تخلف، وارد صحنه شده و ماشین‌آلات را به جای دیگری منتقل کردند.
وی افزود: بسیاری از مالکان با حضور در محل اجرای طرح، توضیحات ماموران اداره اجرائیات را شنیدند و با پذیرفتن تخلف خود برای جابه‌جایی ماشین‌آلات اقدام کردند.
میرجلیلی اجرای این طرح را با توجه به دریافت شکایت‌های متعدد شهروندان، مبنی بر مسدودکردن زمین‌های شخصی و ناتوانی در برخورد با مالکان متخلف این ماشین‌آلات، ضروری دانست.
وی ادامه داد: توقف دائمی این ماشین‌آلات در میدان‌های مهم و ورودی شهر، در شرایطی که شهرداری تلاش‌ها و هزینه‌های بسیاری برای زیباسازی معابر و ورودی‌های شهر به‌کار گرفته است، شایسته نیست. همچنین این ماشین‌آلات موجب بروز مشکلات ترافیکی می‌شدند و لازم بود که جلوی این مزاحمت گرفته شود.
رئیس اداره اجرائیات شهرداری یزد از ادامه اجرای این طرح در دیگر نقاط محل توقف ماشین‌آلات ساختمانی خبر داد و افزود: در ادامه اجرای طرح، ماشین‌آلات پارک شده در حاشیه بلوار مدرس، بلوار دهه فجر و دیگر بلوارها جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل خواهد شد. وی اظهار کرد: مالکان این ماشین‌آلات باید برای تامین پارکینگ مناسب اقدام کنند و نباید به خود این اجازه را بدهند که از حاشیه معابر و میدان‌های شهر برای پارک ماشین‌آلات خود استفاده کنند.

فرصت پارک در ورودی‌های شهر
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری یزد با اشاره به این‌که عبور و مرور ماشین‌آلات ساختمانی به داخل شهر ممنوع نیست، ادامه داد: اما توقف این ماشین‌آلات در حاشیه معابر و میدان‌های شهر تخلف است.
«محمدرضا شفیعی» تاکید کرد: مالکان این ماشین‌آلات می‌توانند از فضای پارکینگ خودروهای سنگین در مبادی ورودی شهر از جمله پایانه‌بار و میدان شهید آقابابایی استفاده کنند.
وی از ایجاد یک پارکینگ ویژه ماشین‌آلات ساختمانی و راهسازی در زمینی با مالکیت شهرداری در ورودی غربی یزد در نزدیکی پل تقوی خبر داد و از مالکان این ماشین‌آلات خواست از فضاهای مجاز برای توقف استفاده کنند.

نحوه اجرای طرح «ضربت»
توقف ماشین‌آلات ساختمانی در حاشیه میدان‌ها و معابر شهر، بسیاری از شهروندان و مدیران شهری را آزار می‌داد. مالکان این ماشین‌آلات به بهانه نداشتن پارکینگ، ماشین‌آلات خود را در حاشیه شهر رها می‌کردند و در قبال اخطار ماموران اجرائیات شهرداری بی‌اعتنا بودند. شهرداری یزد در طرح ضربتی، در روزهای سرد زمستان، برخورد با پارک‌شدن این ماشین‌آلات در حاشیه شهر را آغاز کرد. این کار با حکم دادستانی و همکاری یگان ویژه نیروی‌انتظامی و ماموران راهنمایی و رانندگی انجام شد. در این طرح ۸ دستگاه ماشین‌آلات پارک‌شده در حاشیه میدان امام علی(ع) و میدان صنعت به پارکینگ شهرداری منتقل شد و مالکان دیگر ماشین‌آلات‌ها، با مشاهده جدیت شهرداری در برخورد با این تخلف، خود برای جابه‌جایی ماشین‌آلات‌شان اقدام کردند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..